Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MULTILINGUALISM - THOUGTS ON A TOPICAL ISSUE OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00012706" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00012706 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Mehrsprachigkeit - Gedanken zu einem aktuellen Thema der Fremdsprachendidaktik.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag befasst sich mit dem Thema der Mehrsprachigkeit in Bedingungen der Tschechischen Republik. Es wird gezeigt, wie unverzichtbar die Deutschkenntnisse für die tschechischen Bürger sind. Da jedoch Englisch die Position der ersten Fremdsprache besetzt hat, werden mit Rücksicht auf diese Tatsache einige Aspekte genannt, die im Unterricht Deutsch nach Englisch zu beachten sind. Aufmerksamkeit wird u.a. dem Einsatz der Lernstrategien, der Motivation oder Sensibilisierung für kulturelle Differenzen gewidmet. Anschließend werden einige Empfehlungen für die tschechische Sprachenpolitik sowie auch für die Ausbildung der künftigen Fremdsprachenlehrkräfte an pädagogischen Fakultäten und für die Weiterbildungsmaßnahmen vorgelegt.

  • Název v anglickém jazyce

    MULTILINGUALISM - THOUGTS ON A TOPICAL ISSUE OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    This article studies multilingualism in the conditions of the Czech Republic. It demonstrates that the knowledge of German is indispensable for Czech citizens. However, English has occupied the position of the first foreign language; with this in mind, we outline some selected aspects regarding the teaching of German after students have been in contact with English first. A special emphasis has been laid on learning strategies, motivation or sensitization for cultural diversity. In the summary some recommendations for the language policy of the Czech Republic are formulated. They deal with education of pre-service teachers of foreign languages at the Faculties of Education, and with lifelong learning of inservice teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC JOURNAL

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus