Výzkumný přístup ke zkoumání hlasové změny jako Jáské zkušenosti u budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882119" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumný přístup ke zkoumání hlasové změny jako Jáské zkušenosti u budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z psychosomatického přístupu ke hlasové výchově a je postaven na koncepci hlasové změny jako specifické složky Jáské zkušenosti v procesu výchovy. Filozofickou oporou příspěvku je Buberovo dialogické pojetí Já (1969) aplikované na výzkum lidského hlasu. Hlasová změna se v psychosomatickém pojetí stává průnikem subjektivního Jáského zakoušení a předmětného vědění, které lze sdělovat a sdílet s druhými. Proto ji také lze zprostředkovaně zkoumat na základě výpovědí (obsahová analýza písemných reflexí a polostrukturovaných rozhovorů). 2 případové studie podporují tvrzení, že pro učitele jsou hlasové kompetence důležitou součástí profese a jejich rozvoj v psychosomatickém pojetí je procesem podílejícím se na formování lidské individuality.
Název v anglickém jazyce
Explorative approach to voice-change investigation as Self experience of prospective teachers
Popis výsledku anglicky
The present contribution is based on the psychosomatic approach to voice education and is constructed on the concept of voice change as a specific component of Self experience in the process of education. It has a philosophical backing in Buber's (1969)dialogical conception of I applied to the research of human voice. Voice change becomes in the psychosomatic view a way to penetrate subjective Self-experiencing as well as object knowledge that can be shared with others. For that reason it can be studied in a mediated way on the bases of reports (content analysis of written reflections and semi-structured interviews). Two case studies support the assertion that voice competencies are an important component of the teaching profession and their development in the psychosomatic framework is a process that is participating in the forming of human individuality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe
ISBN
978-80-244-2906-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
101-106
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
24. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—