Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkumný přístup ke zkoumání hlasové změny jako Jáské zkušenosti u budoucích učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882119" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkumný přístup ke zkoumání hlasové změny jako Jáské zkušenosti u budoucích učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z psychosomatického přístupu ke hlasové výchově a je postaven na koncepci hlasové změny jako specifické složky Jáské zkušenosti v procesu výchovy. Filozofickou oporou příspěvku je Buberovo dialogické pojetí Já (1969) aplikované na výzkum lidského hlasu. Hlasová změna se v psychosomatickém pojetí stává průnikem subjektivního Jáského zakoušení a předmětného vědění, které lze sdělovat a sdílet s druhými. Proto ji také lze zprostředkovaně zkoumat na základě výpovědí (obsahová analýza písemných reflexí a polostrukturovaných rozhovorů). 2 případové studie podporují tvrzení, že pro učitele jsou hlasové kompetence důležitou součástí profese a jejich rozvoj v psychosomatickém pojetí je procesem podílejícím se na formování lidské individuality.

  • Název v anglickém jazyce

    Explorative approach to voice-change investigation as Self experience of prospective teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The present contribution is based on the psychosomatic approach to voice education and is constructed on the concept of voice change as a specific component of Self experience in the process of education. It has a philosophical backing in Buber's (1969)dialogical conception of I applied to the research of human voice. Voice change becomes in the psychosomatic view a way to penetrate subjective Self-experiencing as well as object knowledge that can be shared with others. For that reason it can be studied in a mediated way on the bases of reports (content analysis of written reflections and semi-structured interviews). Two case studies support the assertion that voice competencies are an important component of the teaching profession and their development in the psychosomatic framework is a process that is participating in the forming of human individuality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe

  • ISBN

    978-80-244-2906-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    101-106

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku