Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43887417" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43887417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje situacím a procesům tvorby v prostředí psychosomatické hlasové výchovy. Kapitola nejprve vykládá některé hlavní charakteristiky hlasové exprese a hlasové výchovy v psychosomatickém pojetí. Na jejich základě s oporou v konkrétní kazuistice objasňuje její výchovné působení na rozvoj self. Psychosomatická hlasová výchova je založena na základním předpokladu, že rozvojem hlasu můžeme podporovat osobnostní růst jedince. Proto se hlasová výchova v psychosomatickém pojetí zaměřuje na způsobyutváření hlasu, dává prostor pro naslouchání jeho "tvarům" a vede studenty k reflektování a interpretování významů, které vypovídají o autorovi hlasu. Důležitým předpokladem k dosahování cílů psychosomatické hlasové výchovy je propojení hlasové mohoucnosti (která spojuje psychickou a somatickou stránku hlasové tvorby s její stránkou sociální a kulturní) s tzv. Jáskou zkušeností. Jáská zkušenost nastává ve chvíli, kdy rozvíjená hlasová mohoucnost je reflektovaná jako součást proměn sebeo
Název v anglickém jazyce
Voice Creation as a Method of Self-Recognition
Popis výsledku anglicky
This chapter deals with situations and processes of creation in the environment of psychosomatic voice education. The chapter begins with definitions of selected main characteristics of vocal expression and voice education as a psychosomatic concept. Onthis basis and on the basis of particular case reports the chapter explains the educational effect of voice on self development. Psychosomatic voice education is based on the fundamental assumption that voice development is able to support individual personality growth. That is why voice education as a psychosomatic concept focuses on methods of voice formation, giving space for listening to voice "forms" and leading students to reflection and interpretation of meanings informing about the author of thevoice. An important assumption for achievement of objectives of psychosomatic voice education is connection of voice potency (combining the psychic and the somatic aspect of voice creation with the social and the cultural aspects) with t
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tvorba jako způsob poznávání
ISBN
978-80-246-2335-1
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
463-490
Počet stran knihy
538
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—