Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43887417" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43887417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hlasová tvorba jako způsob sebepoznávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje situacím a procesům tvorby v prostředí psychosomatické hlasové výchovy. Kapitola nejprve vykládá některé hlavní charakteristiky hlasové exprese a hlasové výchovy v psychosomatickém pojetí. Na jejich základě s oporou v konkrétní kazuistice objasňuje její výchovné působení na rozvoj self. Psychosomatická hlasová výchova je založena na základním předpokladu, že rozvojem hlasu můžeme podporovat osobnostní růst jedince. Proto se hlasová výchova v psychosomatickém pojetí zaměřuje na způsobyutváření hlasu, dává prostor pro naslouchání jeho "tvarům" a vede studenty k reflektování a interpretování významů, které vypovídají o autorovi hlasu. Důležitým předpokladem k dosahování cílů psychosomatické hlasové výchovy je propojení hlasové mohoucnosti (která spojuje psychickou a somatickou stránku hlasové tvorby s její stránkou sociální a kulturní) s tzv. Jáskou zkušeností. Jáská zkušenost nastává ve chvíli, kdy rozvíjená hlasová mohoucnost je reflektovaná jako součást proměn sebeo

  • Název v anglickém jazyce

    Voice Creation as a Method of Self-Recognition

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with situations and processes of creation in the environment of psychosomatic voice education. The chapter begins with definitions of selected main characteristics of vocal expression and voice education as a psychosomatic concept. Onthis basis and on the basis of particular case reports the chapter explains the educational effect of voice on self development. Psychosomatic voice education is based on the fundamental assumption that voice development is able to support individual personality growth. That is why voice education as a psychosomatic concept focuses on methods of voice formation, giving space for listening to voice "forms" and leading students to reflection and interpretation of meanings informing about the author of thevoice. An important assumption for achievement of objectives of psychosomatic voice education is connection of voice potency (combining the psychic and the somatic aspect of voice creation with the social and the cultural aspects) with t

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tvorba jako způsob poznávání

  • ISBN

    978-80-246-2335-1

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    463-490

  • Počet stran knihy

    538

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly