Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SCHNEIDER`S PSYCHOLOGY OF STEREOTYPING AS A HELPING TOOL IN FULFILLING SOME OF THE OBJECTIVES OF THE FRAMEWORK EDUCATION PROGRAMME

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882300" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SCHNEIDER`S PSYCHOLOGY OF STEREOTYPING AS A HELPING TOOL IN FULFILLING SOME OF THE OBJECTIVES OF THE FRAMEWORK EDUCATION PROGRAMME

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to introduce the crucial work of the distinguished American psychologist D. J. Schneider - Psychology of Stereotyping. The reason is that the awareness of stereotypes and their sources is an important part of teachers' knowledge in the contemporary society. In the Czech Republic, the relatively newly introduced principal curricular document the Framework Education Programme for Basic Education (FEP BE) claims that it is not necessary for the learners to gain only knowledge of particular subjects but also so called key competencies which help the learners develop their personalities through so called cross curricular subjects. English language teaching is an ideal means to introduce especially multicultural education. Being a global language, it enables the learners to communicate with other people and other cultures and thus understand their otherness and at the same time combat stereotypes. The paper focuses in detail on the objectives related to the notion of

  • Název v anglickém jazyce

    SCHNEIDER`S PSYCHOLOGY OF STEREOTYPING AS A HELPING TOOL IN FULFILLING SOME OF THE OBJECTIVES OF THE FRAMEWORK EDUCATION PROGRAMME

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to introduce the crucial work of the distinguished American psychologist D. J. Schneider - Psychology of Stereotyping. The reason is that the awareness of stereotypes and their sources is an important part of teachers' knowledge in the contemporary society. In the Czech Republic, the relatively newly introduced principal curricular document the Framework Education Programme for Basic Education (FEP BE) claims that it is not necessary for the learners to gain only knowledge of particular subjects but also so called key competencies which help the learners develop their personalities through so called cross curricular subjects. English language teaching is an ideal means to introduce especially multicultural education. Being a global language, it enables the learners to communicate with other people and other cultures and thus understand their otherness and at the same time combat stereotypes. The paper focuses in detail on the objectives related to the notion of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    26-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus