Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělavatelé budoucích učitelů v období od roku 1918 až do roku 1939 a jejich snahy o zavedení vysokoškolského vzdělání pro učitele škol obecných a mešťanských

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882860" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělavatelé budoucích učitelů v období od roku 1918 až do roku 1939 a jejich snahy o zavedení vysokoškolského vzdělání pro učitele škol obecných a mešťanských

  • Popis výsledku v původním jazyce

    6) Předkládaný příspěvek se snaží čtenáře obeznámit se vzdělavateli budoucích učitelů a jejich snahou o zavedení vysokoškolského vzdělání pro učitele škol obecných a měšťanských. Příspěvek chronologicky mapuje jednotlivé reformní snahy vzdělavatelů o zavedení vysokoškolské přípravy, a to od vzniku Československé republiky až po rok 1939, kdy veškeré snahy ukončila II. světová válka. V příspěvku jsou uvedeni i nejvýznamnější vzdělavatelé učitelů, kteří se snažili o zkvalitnění učitelské přípravy v obdobíI. republiky. V závěru příspěvku jsou pak popsány i sebevzdělávací kurzy pro učitele obecných a měšťanských škol, což byl v té době velmi pokrokový čin.

  • Název v anglickém jazyce

    Educators of future teachers and their effort to establish university education for teachers of first and junior secondary schools within the period 1918-1939

  • Popis výsledku anglicky

    8) The paper outlines the question of the educators of future teachers and their effort to establish university education for the teachers of first and junior secondary schools. The paper brings chronological overview of the development of particular reformative efforts, from the constitution of Czechoslovak Republic in 1918 till the end of these efforts caused by second world war in 1939. The paper presents the most important educators of teachers, who tried to improve quality of teachers` education inthe time of the First Republic. Lastly we present selfeducational courses for the teachers of first and junior secondary schools, which were considered as very progressive activity back then.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní konference Evropské pedagogické fórum 2011

  • ISBN

    978-80-904877-6-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    332-341

  • Název nakladatele

    Mezinárodní konference Evropské pedagogické fórum 2011

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku