Vzdělavatelé budoucích učitelů v období od roku 1918 až do roku 1939 a jejich snahy o zavedení vysokoškolského vzdělání pro učitele škol obecných a mešťanských
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882860" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělavatelé budoucích učitelů v období od roku 1918 až do roku 1939 a jejich snahy o zavedení vysokoškolského vzdělání pro učitele škol obecných a mešťanských
Popis výsledku v původním jazyce
6) Předkládaný příspěvek se snaží čtenáře obeznámit se vzdělavateli budoucích učitelů a jejich snahou o zavedení vysokoškolského vzdělání pro učitele škol obecných a měšťanských. Příspěvek chronologicky mapuje jednotlivé reformní snahy vzdělavatelů o zavedení vysokoškolské přípravy, a to od vzniku Československé republiky až po rok 1939, kdy veškeré snahy ukončila II. světová válka. V příspěvku jsou uvedeni i nejvýznamnější vzdělavatelé učitelů, kteří se snažili o zkvalitnění učitelské přípravy v obdobíI. republiky. V závěru příspěvku jsou pak popsány i sebevzdělávací kurzy pro učitele obecných a měšťanských škol, což byl v té době velmi pokrokový čin.
Název v anglickém jazyce
Educators of future teachers and their effort to establish university education for teachers of first and junior secondary schools within the period 1918-1939
Popis výsledku anglicky
8) The paper outlines the question of the educators of future teachers and their effort to establish university education for the teachers of first and junior secondary schools. The paper brings chronological overview of the development of particular reformative efforts, from the constitution of Czechoslovak Republic in 1918 till the end of these efforts caused by second world war in 1939. The paper presents the most important educators of teachers, who tried to improve quality of teachers` education inthe time of the First Republic. Lastly we present selfeducational courses for the teachers of first and junior secondary schools, which were considered as very progressive activity back then.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní konference Evropské pedagogické fórum 2011
ISBN
978-80-904877-6-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
332-341
Název nakladatele
Mezinárodní konference Evropské pedagogické fórum 2011
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—