Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mono-unary algebras and functional graphs in upper secondary school mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883677" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883677 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/12:43883677

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mono-unary algebras and functional graphs in upper secondary school mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper alternative descriptions of functions are demonstrated with the use of a computer. If we understand them as mono-unary algebraic functions or functional graphs, it is possible, even at the school level, to suitably present many of their characteristics. First, we describe cyclic graphs of constant and linear functions, which are a part of the upper-secondary level educational curriculum. Students don't expect to see the surprising characteristics of such simple functions which can not be revealed using traditional Cartesian graphing. The next part of the paper deals with characteristics of functional graphs of quadratic functions, which play an important role in school mathematics and in applications, for instance in the description of non-linear processes. We show that their description is much more complicated. In contrast to the case with functional graphs of linear functions, it is necessary to use computers. Students can find space for their own individual exploration

  • Název v anglickém jazyce

    Mono-unary algebras and functional graphs in upper secondary school mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper alternative descriptions of functions are demonstrated with the use of a computer. If we understand them as mono-unary algebraic functions or functional graphs, it is possible, even at the school level, to suitably present many of their characteristics. First, we describe cyclic graphs of constant and linear functions, which are a part of the upper-secondary level educational curriculum. Students don't expect to see the surprising characteristics of such simple functions which can not be revealed using traditional Cartesian graphing. The next part of the paper deals with characteristics of functional graphs of quadratic functions, which play an important role in school mathematics and in applications, for instance in the description of non-linear processes. We show that their description is much more complicated. In contrast to the case with functional graphs of linear functions, it is necessary to use computers. Students can find space for their own individual exploration

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17 th Asian Technology Conference in Mathematics Bangkok

  • ISBN

    978-0-9821164-4-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    141-151

  • Název nakladatele

    Mathematics and Technology, LLC

  • Místo vydání

    Bangkok

  • Místo konání akce

    Suan Sunandha Rajabhat University, Thailand

  • Datum konání akce

    16. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku