Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to teach mono-unary algebras and functional graphs with the use of computers in secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887628" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0020739X.2013.877604?journalCode=tmes20#.VNoOj3mBeJA" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0020739X.2013.877604?journalCode=tmes20#.VNoOj3mBeJA</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0020739X.2013.877604" target="_blank" >10.1080/0020739X.2013.877604</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to teach mono-unary algebras and functional graphs with the use of computers in secondary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, alternative descriptions of functions are demonstrated with the use of a computer. If we understand functions as mono-unary algebraic functions or functional graphs, it is possible, even at the school level, to suitably present many of their characteristics. First, we describe cyclic graphs of constant and linear functions, which are a part of the upper-secondary level educational curriculum. Students are usually surprised by the unexpected characteristics of such simple functions which cannot be revealed using the traditional Cartesian graphing. The next part of the paper deals with the characteristics of functional graphs of quadratic functions, which play an important role in school mathematics and in applications, for instance, in the description of non-linear processes. We show that their description is much more complicated. In contrast to functional graphs of linear functions, it is necessary to use computers. Students can find space for their own individual explo

  • Název v anglickém jazyce

    How to teach mono-unary algebras and functional graphs with the use of computers in secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, alternative descriptions of functions are demonstrated with the use of a computer. If we understand functions as mono-unary algebraic functions or functional graphs, it is possible, even at the school level, to suitably present many of their characteristics. First, we describe cyclic graphs of constant and linear functions, which are a part of the upper-secondary level educational curriculum. Students are usually surprised by the unexpected characteristics of such simple functions which cannot be revealed using the traditional Cartesian graphing. The next part of the paper deals with the characteristics of functional graphs of quadratic functions, which play an important role in school mathematics and in applications, for instance, in the description of non-linear processes. We show that their description is much more complicated. In contrast to functional graphs of linear functions, it is necessary to use computers. Students can find space for their own individual explo

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

  • ISSN

    0020-739X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    742-754

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus