Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884085" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou představeny dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na řešení výzkumného problému: "Jaký je vztah mezi úspěšností ve volnočasových aktivitách a ve škole?" Výzkumné šetření bylo orientováno na ověření naplňování požadavku seberealizace v rámci pedagogického působení v organizovaných volnočasových aktivitách, resp. na ověření kompenzační funkce volnočasových aktivit v období pubescence. Jedna z metod použitých pro řešení výzkumného problému byla metoda sémantického diferenciálu. Výzkumný vzorek tvoří žáci druhého stupně základní školy. Výsledky ukazují, jak žáci chápou úspěšnost ve volnočasových aktivitách a úspěšnost ve škole a jak chápou pojmy, které se k úspěšnosti ve volnočasových aktivitách a ve škole vztahují. Zároveň jsou výsledky analyzovány ve vztahu k prospěchu žáků v matematice a českém jazyce.
Název v anglickém jazyce
Comparison of pubescents' achievement in leisure time activities and in school
Popis výsledku anglicky
The contribution presents partial research finding. The research deals with the solution to the problem: "What is the relationship between the pubescents' achievement in their leisure time activities and in school?" The enquiry research was oriented towards verification whether there is the filling requirement of self-realization by educational influence in leisure time activities, more precisely the research was oriented towards verification of compensatory function of leisure time activities. One of methods was semantic differential. The research sample consisted of pupils from second stage basic schools. The research results show how students comprehend achievement in leisure time activities and in school, how they evaluate concepts which relate toachievement. Results of semantic differential were analyzed in relation to pupils' average achievement in mathematics and in Czech language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—