Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k mediální gramotnosti jako důležitá součást profesní přípravy učitelů mateřského jazyka a literatury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884509" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k mediální gramotnosti jako důležitá součást profesní přípravy učitelů mateřského jazyka a literatury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola představuje výchovu k mediální gramotnosti, směřující k inovativnímu pojetí vyučování mateřského jazyka, slohu a literární výchovy. Vychází z teorie masmediální komunikace, ze sémiotiky médií a z pragmatické pedagogiky, akcentuje komunikační zakotvenost jazyka a masmediální zakotvenost literatury, a jejím cílem vést k rozumění komunikačním zákonitostem, žánrům a silovým účinkům masmédií a ke zvládání jejich užívání ve škole a v životě.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Literacy Education as an important Issue in the Czech Language and Literature Teacher Profession.

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter presents the Media Literacy Education as an innovative Approach in Didactics. Based on the theory of mass media communication, semiotics of media and from pragmatic pedagogy, is the communication language and mass-media literature, and to lead tounderstanding, consideration, genres and communication power of mass media, and to deal with the effects of their use in school and in life.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bohemistika v edukačním procesu. (Tradice, problémy, perspektivy.)

  • ISBN

    978-80-87510-07-0

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    56-64

  • Počet stran knihy

    188

  • Název nakladatele

    Tiskárna Vlastimil Johanus

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly