Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dialogické jednání s vnitřními partnery - k fenoménu hry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885678" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dialogické jednání s vnitřními partnery - k fenoménu hry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Důrazem na určité filozofické aspekty vznikají různorodé modely osobnostní přípravy učitelů. Chci poukázat na možné ukotvení dialogického jednání. Vývoj experimentální výuky dialogického jednání, zúčastněného pozorování a analýzy videozáznamů, opakovaných pokusů o písemné reflexe sledujeme pomocí dlouhodobých případových studií v trvání nejméně čtyř let. Student je podporován k psaní sebereflexí (včetně veškerých pochybností, nejasností) a následnému poskytnutí těchto sebere-flexí k diskuzi na základě autorského čtení. Stejně tak i autorským pokusům ve formě čtených textů či dramatických tvarů. Díky případovým studiím je možno sledovat kvalitativní změnu psané sebere-flexe, ve videozáznamech pak změnu utváření improvizované situace a vlastního jednání.Podstatným znakem se jeví objev vlastní dialogičnosti, fenoménu hry a připuštění experimentu jako studijního předpokladu. Chci ukázat na některé aspekty ovlivňující kultivaci sebereflexe u pokročilých studentů ve spojitosti s fenoménem h

  • Název v anglickém jazyce

    DIALOGICAL ACTING WITH THE INNER PARTNER ? THE PHENOMENON OF PLAY

  • Popis výsledku anglicky

    With the emphasis on certain philosophical aspects there arise various models of teacher's personal preparation. I want to highlight the possible anchoring of the dialogical acting. Qualitative observation of experimental teaching of dialogical acting, participating observation and video records analysis, written self-reflections, we study the development using long-term case studies /duration at least 4 years/. The student is motivated to write self-reflections (including all doubts and wonders) and read and discuss these authorial self-reflections afterwards. Moreover, the student is also motivat-ed to write and read authorial texts or make shorts scenarios. The case studies enable us to observe various qualitative changes. The style of self-reflections changes and the video recordings show a cer-tain change in both composing improvised situations and the acting. The essential characteristic is the discovery of one's own dialogical interactivity, the play phenomenon and acceptance of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku XII. Hranice normality.

  • ISBN

    978-80-244-3917-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    242-251

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    21. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku