Dialogické jednání s vnitřními partnery - k fenoménu hry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885678" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dialogické jednání s vnitřními partnery - k fenoménu hry
Popis výsledku v původním jazyce
Důrazem na určité filozofické aspekty vznikají různorodé modely osobnostní přípravy učitelů. Chci poukázat na možné ukotvení dialogického jednání. Vývoj experimentální výuky dialogického jednání, zúčastněného pozorování a analýzy videozáznamů, opakovaných pokusů o písemné reflexe sledujeme pomocí dlouhodobých případových studií v trvání nejméně čtyř let. Student je podporován k psaní sebereflexí (včetně veškerých pochybností, nejasností) a následnému poskytnutí těchto sebere-flexí k diskuzi na základě autorského čtení. Stejně tak i autorským pokusům ve formě čtených textů či dramatických tvarů. Díky případovým studiím je možno sledovat kvalitativní změnu psané sebere-flexe, ve videozáznamech pak změnu utváření improvizované situace a vlastního jednání.Podstatným znakem se jeví objev vlastní dialogičnosti, fenoménu hry a připuštění experimentu jako studijního předpokladu. Chci ukázat na některé aspekty ovlivňující kultivaci sebereflexe u pokročilých studentů ve spojitosti s fenoménem h
Název v anglickém jazyce
DIALOGICAL ACTING WITH THE INNER PARTNER ? THE PHENOMENON OF PLAY
Popis výsledku anglicky
With the emphasis on certain philosophical aspects there arise various models of teacher's personal preparation. I want to highlight the possible anchoring of the dialogical acting. Qualitative observation of experimental teaching of dialogical acting, participating observation and video records analysis, written self-reflections, we study the development using long-term case studies /duration at least 4 years/. The student is motivated to write self-reflections (including all doubts and wonders) and read and discuss these authorial self-reflections afterwards. Moreover, the student is also motivat-ed to write and read authorial texts or make shorts scenarios. The case studies enable us to observe various qualitative changes. The style of self-reflections changes and the video recordings show a cer-tain change in both composing improvised situations and the acting. The essential characteristic is the discovery of one's own dialogical interactivity, the play phenomenon and acceptance of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku XII. Hranice normality.
ISBN
978-80-244-3917-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
242-251
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
21. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—