Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Authorial Reading as a Phenomenon of Personality Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43902443" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43902443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/15.pdf" target="_blank" >https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/15.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Authorial Reading as a Phenomenon of Personality Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authorial reading as a phenomenon of personality development - the aim of the article is to point out the broader pedagogical context of writing originally artistic authorial texts. It will present, in a broader sense, a long-term qualitative, participatory, and partner research of experimental drama which also includes authorial reading. It also illustrates the possibilities of written self-reflection as a control feedback of the pedagogical process from the point of view of personality development. It outlines the possibilities of self-reflection improvement which is based on the experience of the phenomenon of authorial reading within personality development.

  • Název v anglickém jazyce

    Authorial Reading as a Phenomenon of Personality Development

  • Popis výsledku anglicky

    Authorial reading as a phenomenon of personality development - the aim of the article is to point out the broader pedagogical context of writing originally artistic authorial texts. It will present, in a broader sense, a long-term qualitative, participatory, and partner research of experimental drama which also includes authorial reading. It also illustrates the possibilities of written self-reflection as a control feedback of the pedagogical process from the point of view of personality development. It outlines the possibilities of self-reflection improvement which is based on the experience of the phenomenon of authorial reading within personality development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caritas et Veritas

  • ISSN

    1805-0948

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    159-171

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119443980