Authorial Reading as a Phenomenon of Personality Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43902443" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43902443 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/15.pdf" target="_blank" >https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/15.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Authorial Reading as a Phenomenon of Personality Development
Popis výsledku v původním jazyce
Authorial reading as a phenomenon of personality development - the aim of the article is to point out the broader pedagogical context of writing originally artistic authorial texts. It will present, in a broader sense, a long-term qualitative, participatory, and partner research of experimental drama which also includes authorial reading. It also illustrates the possibilities of written self-reflection as a control feedback of the pedagogical process from the point of view of personality development. It outlines the possibilities of self-reflection improvement which is based on the experience of the phenomenon of authorial reading within personality development.
Název v anglickém jazyce
Authorial Reading as a Phenomenon of Personality Development
Popis výsledku anglicky
Authorial reading as a phenomenon of personality development - the aim of the article is to point out the broader pedagogical context of writing originally artistic authorial texts. It will present, in a broader sense, a long-term qualitative, participatory, and partner research of experimental drama which also includes authorial reading. It also illustrates the possibilities of written self-reflection as a control feedback of the pedagogical process from the point of view of personality development. It outlines the possibilities of self-reflection improvement which is based on the experience of the phenomenon of authorial reading within personality development.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Caritas et Veritas
ISSN
1805-0948
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
159-171
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85119443980