Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka digitální bezpečnosti v českých školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886016" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka digitální bezpečnosti v českých školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V poslední době se aktuálním tématem stalo bezpečné používání ICT, ke kterému by děti a mládež měly být vedeny především školou. Realizovali jsme dotazníkové šetření zaměřené na výuku e-bezpečnosti na některých základních a středních školách z pohledu absolventů těchto škol. Zjišťovali jsme, v jaké míře a s jakým přínosem byla realizována výuka e-bezpečnosti, přičemž jsme se zaměřili zejména na zálohování dat, ochranu proti malware, prevenci před krádežemi identity a používání sociálních sítí. Průzkum se zabýval též žákovskou snahou nalézt prostřednictvím sociálních sítí soukromé informace o učitelích a dalších autoritách. V příspěvku dále prezentujeme dotazníkové šetření zacílené na e-bezpečnostní kompetence budoucích učitelů základních škol. Zjišťovali jsme, jaké znalosti, dovednosti a návyky ve výše uvedených oblastech mají studenti učitelství přírodovědných i humanitních oborů na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching of digital safety in Czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    Safe use of ICT became an up-to-date topic. Children and young people should gain the awareness of this topic at school. We realized a questionnaire survey which dealt with teaching of e-safety at secondary schools. The responders of this survey were graduands of these schools. The aim of this survey was to reveal extend and the contribution of the e-safety education. We focused on making backup copies of data, antimalware protection, identity theft prevention and the use of social networks. Moreover, this survey dealt with pupils? effort to find their teachers? private information via social networks. Moreover, in the article we present a questionnaire survey focused on future teachers? skills in the area of e-safety. We investigated the knowledge, skills and habits of student of teaching at the University of South Bohemia.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidInfo 2013

  • ISBN

    978-80-557-0527-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    229-236

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    10. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku