Výuka digitální bezpečnosti v českých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886016" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka digitální bezpečnosti v českých školách
Popis výsledku v původním jazyce
V poslední době se aktuálním tématem stalo bezpečné používání ICT, ke kterému by děti a mládež měly být vedeny především školou. Realizovali jsme dotazníkové šetření zaměřené na výuku e-bezpečnosti na některých základních a středních školách z pohledu absolventů těchto škol. Zjišťovali jsme, v jaké míře a s jakým přínosem byla realizována výuka e-bezpečnosti, přičemž jsme se zaměřili zejména na zálohování dat, ochranu proti malware, prevenci před krádežemi identity a používání sociálních sítí. Průzkum se zabýval též žákovskou snahou nalézt prostřednictvím sociálních sítí soukromé informace o učitelích a dalších autoritách. V příspěvku dále prezentujeme dotazníkové šetření zacílené na e-bezpečnostní kompetence budoucích učitelů základních škol. Zjišťovali jsme, jaké znalosti, dovednosti a návyky ve výše uvedených oblastech mají studenti učitelství přírodovědných i humanitních oborů na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.
Název v anglickém jazyce
Teaching of digital safety in Czech schools
Popis výsledku anglicky
Safe use of ICT became an up-to-date topic. Children and young people should gain the awareness of this topic at school. We realized a questionnaire survey which dealt with teaching of e-safety at secondary schools. The responders of this survey were graduands of these schools. The aim of this survey was to reveal extend and the contribution of the e-safety education. We focused on making backup copies of data, antimalware protection, identity theft prevention and the use of social networks. Moreover, this survey dealt with pupils? effort to find their teachers? private information via social networks. Moreover, in the article we present a questionnaire survey focused on future teachers? skills in the area of e-safety. We investigated the knowledge, skills and habits of student of teaching at the University of South Bohemia.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo 2013
ISBN
978-80-557-0527-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
229-236
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
10. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—