Pre-service mathematics Teachers' Financial Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886017" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-service mathematics Teachers' Financial Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
Pre-service teachers' knowledge in the field of finances is crucially important as it is a prerequisite to the development of students' financial literacy. This paper describes a quantitative study focusing on testing pre-service mathematics teacher financial literacy at the start of their studies. 47 pre-service mathematics teachers? were assigned a test of financial literacy within the frame of this study
Název v anglickém jazyce
Pre-service mathematics Teachers' Financial Literacy
Popis výsledku anglicky
Pre-service teachers' knowledge in the field of finances is crucially important as it is a prerequisite to the development of students' financial literacy. This paper describes a quantitative study focusing on testing pre-service mathematics teacher financial literacy at the start of their studies. 47 pre-service mathematics teachers? were assigned a test of financial literacy within the frame of this study
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
280-291
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—