A Way to Improve Financial Literacy of Future Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A43879702" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:43879702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Way to Improve Financial Literacy of Future Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the activity of the Faculty of Education of the University of South Bohemia in the field of financial education. The aim of its effort is to provide teachers, in both pre-service and in-service teacher training courses, with a practical insight into the operation of the financial world. It starts from the premise that a teacher prepared in such a way plays an important role in the process of the successful improvement of financial literacy. An effective way of use of the computeralgebra system Maple for the introduction of students of mathematics teaching into the nature of basic financial products is shown.
Název v anglickém jazyce
A Way to Improve Financial Literacy of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The article deals with the activity of the Faculty of Education of the University of South Bohemia in the field of financial education. The aim of its effort is to provide teachers, in both pre-service and in-service teacher training courses, with a practical insight into the operation of the financial world. It starts from the premise that a teacher prepared in such a way plays an important role in the process of the successful improvement of financial literacy. An effective way of use of the computeralgebra system Maple for the introduction of students of mathematics teaching into the nature of basic financial products is shown.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe
ISBN
978-3-00-032628-8
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
199-218
Počet stran knihy
272
Název nakladatele
Universität Augsburg
Místo vydání
Augsburg
Kód UT WoS kapitoly
—