Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Way to Improve Financial Literacy of Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A43879702" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:43879702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Way to Improve Financial Literacy of Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the activity of the Faculty of Education of the University of South Bohemia in the field of financial education. The aim of its effort is to provide teachers, in both pre-service and in-service teacher training courses, with a practical insight into the operation of the financial world. It starts from the premise that a teacher prepared in such a way plays an important role in the process of the successful improvement of financial literacy. An effective way of use of the computeralgebra system Maple for the introduction of students of mathematics teaching into the nature of basic financial products is shown.

  • Název v anglickém jazyce

    A Way to Improve Financial Literacy of Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the activity of the Faculty of Education of the University of South Bohemia in the field of financial education. The aim of its effort is to provide teachers, in both pre-service and in-service teacher training courses, with a practical insight into the operation of the financial world. It starts from the premise that a teacher prepared in such a way plays an important role in the process of the successful improvement of financial literacy. An effective way of use of the computeralgebra system Maple for the introduction of students of mathematics teaching into the nature of basic financial products is shown.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematics Education with Technology - Experiences in Europe

  • ISBN

    978-3-00-032628-8

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    199-218

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    Universität Augsburg

  • Místo vydání

    Augsburg

  • Kód UT WoS kapitoly