Pre - service teachers' financial literacy.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884369" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre - service teachers' financial literacy.
Popis výsledku v původním jazyce
Pre-service teachers' knowledge in the field of finances is crucially important as it is prerequisite to the development of students' financial literacy. This paper describes a quantitative study focusing on testing pre-service teacher financial literacyat the start of their studies. 47 pre-service teachers were assigned a test of financial literacy within the frame of this study.
Název v anglickém jazyce
Pre - service teachers' financial literacy.
Popis výsledku anglicky
Pre-service teachers' knowledge in the field of finances is crucially important as it is prerequisite to the development of students' financial literacy. This paper describes a quantitative study focusing on testing pre-service teacher financial literacyat the start of their studies. 47 pre-service teachers were assigned a test of financial literacy within the frame of this study.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
ISSN
0771-100X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
TW - Čínská republika (Tchaj-wan)
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
314
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—