Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A positiv thinking, natur- and culture-loving non-smoker (she) is looking for a suitable SHE.? Participle I and II in lonely hearts ads.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886019" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Positiv denkende, natur- und kulturbegeisterte NR sucht passende SIE.? Partizip I und II in Kontaktanzeigen.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Partizipien und Adjektive gehören zu Sprachmitteln, die bei der Personendarstellung zur Beschreibung des Äußeren, der Interessen und der geistigen Welt in spezifischen Textsorten (hier: in Kontaktanzeigen lesbischer Frauen im Alter über 50 Jahre) verwendet werden. Im Vergleich zum Adjektiv kann das Partizip die zeitliche Dimension einer Eigenschaft oder der Lebenserfahrung ausdrücken; auf diese Weise können Sprechende den Wert der jeweiligen Eigenschaft oder Lebenserfahrung hervorheben. Das Partizip wird in bestimmten Kontexten bevorzugt, denn es kann die persuasive und appelative Funktion des Textes intensivieren. Die Autorin dieses Beitrags analysiert Motive und Strategien des Partizip-Usus? aus pragmalinguistischer Perspektive in 100 Kontaktanzeigenin der deutschen Frauenzeitschrift EMMA.

  • Název v anglickém jazyce

    A positiv thinking, natur- and culture-loving non-smoker (she) is looking for a suitable SHE.? Participle I and II in lonely hearts ads.

  • Popis výsledku anglicky

    One of basic linguistic devices of describing persons, their appearance, hobbies and intellectual world in certain text types (in this case: the lonely hearts ads of lesbian women at the age of 50 plus) are participles and adjectives. In comparison to adjectives are participles able to express the dimensions of time when the speakers wish to emphasise the value of the respective quality or life experience. Thus, advertisers prefer the participles in some contexts because these linguistic devices can strenghten a persuasive and appealative text function better then adjectives. The author of this paper is analysing the motives and strategies of the use of participles from the pragma-linguistic perspective in 100 ads from German women magazine Emma.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deutsch als Sprache der (Geistes) Wissenschaften : Akten der Olmützer Tagung des Germanistenverbandes der Tschechischen Republik

  • ISBN

    978-80-263-0376-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    105-114

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    17. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku