Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků - specifikum vietnamské kultury.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886065" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků - specifikum vietnamské kultury.
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený přehledový článek se pokouší stručně shrnout současné přístupy k učební motivaci a poté se zaměřuje na specifika učební motivace vietnamských žáků. V přehledové části jsou připomenuty modely implicitní motivace, učebních cílů, atribuční a sebedeterminační teorie a kompetenční motivace. Specifika motivace vietnamských žáků jsou vztahována zejména ke zvláštnostem postavení tzv. první a druhé generace, k genderovým rozdílům a k otázkám asimilace.
Název v anglickém jazyce
Cultural differences in learning motivation of students - specific features of the Vietnamese culture.
Popis výsledku anglicky
The present review article attempts to summarize current approaches to learning motivation, and then focuses on specific learning motivation of Vietnamese students. The overview of the models of implicit motivation, learning goals, atributional theory, self-determination theory, and competence motivation is provided. Specifics of Vietnamese students? motivation are related in particular to the specificities of the social situation of so called the first and the second generation of immigrants, and to the gender differences and issues of assimilation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
5-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—