How to Become a Technology-friendly English Teacher:
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886157" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to Become a Technology-friendly English Teacher:
Popis výsledku v původním jazyce
English teachers? education in technology integration has undergone changes since computers became common in schools: from gaining general user skills to providing teaching specific courses. At first these were for teachers of all subjects together. Nowadays pedagogy students and teachers in western countries are offered subject specific education on how to integrate information and communication technology in their classes. This has become our goal as well. In the process of setting up a course on technology integration for English as a foreign language teachers we encountered the following question: ?What makes an English teacher successful in using technologies?? We found 10 role model teachers who have a lot of experience in this field. The paper informs about the results of interview analysis to find out the main factors of learning to use and actively implement technology.
Název v anglickém jazyce
How to Become a Technology-friendly English Teacher:
Popis výsledku anglicky
English teachers? education in technology integration has undergone changes since computers became common in schools: from gaining general user skills to providing teaching specific courses. At first these were for teachers of all subjects together. Nowadays pedagogy students and teachers in western countries are offered subject specific education on how to integrate information and communication technology in their classes. This has become our goal as well. In the process of setting up a course on technology integration for English as a foreign language teachers we encountered the following question: ?What makes an English teacher successful in using technologies?? We found 10 role model teachers who have a lot of experience in this field. The paper informs about the results of interview analysis to find out the main factors of learning to use and actively implement technology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICT ve vzdělávání
ISBN
978-80-244-3362-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
23-33
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Univerzita Palackého Olomouc
Datum konání akce
7. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—