Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Become a Technology-friendly English Teacher:

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886157" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Become a Technology-friendly English Teacher:

  • Popis výsledku v původním jazyce

    English teachers? education in technology integration has undergone changes since computers became common in schools: from gaining general user skills to providing teaching specific courses. At first these were for teachers of all subjects together. Nowadays pedagogy students and teachers in western countries are offered subject specific education on how to integrate information and communication technology in their classes. This has become our goal as well. In the process of setting up a course on technology integration for English as a foreign language teachers we encountered the following question: ?What makes an English teacher successful in using technologies?? We found 10 role model teachers who have a lot of experience in this field. The paper informs about the results of interview analysis to find out the main factors of learning to use and actively implement technology.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Become a Technology-friendly English Teacher:

  • Popis výsledku anglicky

    English teachers? education in technology integration has undergone changes since computers became common in schools: from gaining general user skills to providing teaching specific courses. At first these were for teachers of all subjects together. Nowadays pedagogy students and teachers in western countries are offered subject specific education on how to integrate information and communication technology in their classes. This has become our goal as well. In the process of setting up a course on technology integration for English as a foreign language teachers we encountered the following question: ?What makes an English teacher successful in using technologies?? We found 10 role model teachers who have a lot of experience in this field. The paper informs about the results of interview analysis to find out the main factors of learning to use and actively implement technology.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICT ve vzdělávání

  • ISBN

    978-80-244-3362-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    23-33

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Univerzita Palackého Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku