Pomáhání versus ubližování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886302" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886302 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/13:00426285
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pomáhání versus ubližování
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje tématu pomáhání, především na základních školách. Je komparací dvou dimenzí, které se mohou ve školní třídě rozvíjet (pomáhání a ubližování). Účelem pedagogického procesu ve škole, je jistě také utváření prosociálního klimatu ve třídách a přetvářením školního klimatu, které není žádoucí. Je ale možné hovořit o prosociálním chování jako realizovaném chováním v našich školách? Existují nějaké obecné zákonitosti predikující rozvoj prosociálního nebo bezohledného chování v školních třídách? Jistým významným prediktorem je podíl pedagogických pracovníků, vrstevníků a rodičů na ovlivňování klimatu třídy. Příspěvek se věnuje právě těmto otázkám. Pedagogičtí pracovníci, tak jak popisují převážně zahraniční výzkumy, se velmi významně podílína rozvoji a dynamice klimatu tříd. Jsou pro děti "důležitými dospělými", kteří ovlivňují jejich vytváření vztahu ke škole, ale také ukazují své morální a hodnotové orientace. Příspěvek se také věnuje efektivitě preventivních a vrstevnick
Název v anglickém jazyce
Helping versus hurting at school
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is the helping behavior, especially in the elementary schools. This behavior consists of the two dimensions that usually are in some way supported in the school class (helping and hurting). The purpose of the educational process in the school is undoubtedly also development of the prosocial and the improvement of the undesirable school climate. Nevertheless, is it possible to speak about the prosocial behavior in terms of the behavior, which is realized in our schools? Can we specify any general patterns that predict the development of prosocial or unscrupulous behavior in the classes? The degree of influence of the educational staff, peers and parents on the class climate can be considered one of the significant predictors. According to the worldwide literature, educational staff participates on the development and the dynamics of the class climate in many ways. Teachers may be perceived by children as "important adults", who influence students' relationship to th
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociálně pedagogické štúdie 2013. Dilema sociálnej pedagogiky: výchova alebo prostredie?
ISBN
978-80-223-3360-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
223-228
Název nakladatele
Univerzita Komenského, Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
14. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—