Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pomáhání versus ubližování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886302" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886302 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/13:00426285

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pomáhání versus ubližování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje tématu pomáhání, především na základních školách. Je komparací dvou dimenzí, které se mohou ve školní třídě rozvíjet (pomáhání a ubližování). Účelem pedagogického procesu ve škole, je jistě také utváření prosociálního klimatu ve třídách a přetvářením školního klimatu, které není žádoucí. Je ale možné hovořit o prosociálním chování jako realizovaném chováním v našich školách? Existují nějaké obecné zákonitosti predikující rozvoj prosociálního nebo bezohledného chování v školních třídách? Jistým významným prediktorem je podíl pedagogických pracovníků, vrstevníků a rodičů na ovlivňování klimatu třídy. Příspěvek se věnuje právě těmto otázkám. Pedagogičtí pracovníci, tak jak popisují převážně zahraniční výzkumy, se velmi významně podílína rozvoji a dynamice klimatu tříd. Jsou pro děti "důležitými dospělými", kteří ovlivňují jejich vytváření vztahu ke škole, ale také ukazují své morální a hodnotové orientace. Příspěvek se také věnuje efektivitě preventivních a vrstevnick

  • Název v anglickém jazyce

    Helping versus hurting at school

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is the helping behavior, especially in the elementary schools. This behavior consists of the two dimensions that usually are in some way supported in the school class (helping and hurting). The purpose of the educational process in the school is undoubtedly also development of the prosocial and the improvement of the undesirable school climate. Nevertheless, is it possible to speak about the prosocial behavior in terms of the behavior, which is realized in our schools? Can we specify any general patterns that predict the development of prosocial or unscrupulous behavior in the classes? The degree of influence of the educational staff, peers and parents on the class climate can be considered one of the significant predictors. According to the worldwide literature, educational staff participates on the development and the dynamics of the class climate in many ways. Teachers may be perceived by children as "important adults", who influence students' relationship to th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociálně pedagogické štúdie 2013. Dilema sociálnej pedagogiky: výchova alebo prostredie?

  • ISBN

    978-80-223-3360-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    223-228

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského, Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    14. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku