Charakteristika klimatu třídy a možnosti jeho utváření při vzdělávání v oblasti bezpečnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F13%3A00503174" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/13:00503174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakteristika klimatu třídy a možnosti jeho utváření při vzdělávání v oblasti bezpečnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován problematice klimatu třídy s přihlédnutím ke specifikům vzdělávání v oblasti bezpečnosti a zabývá se teoretickým vymezením klimatu ve třídě a ve škole v pojetí našich i zahraničních autorů. V článku jsou uvedeny některé přístupy, jaklze klima třídy a školy utvářet a optimalizovat. Klima třídy chápeme z našeho pohledu jako jednu z variant celkového klimatu školy. K dalším variantám řadíme např. školní klima, organizační klima, klima učitelského sboru, vyučovací klima a další, kterémají nezastupitelné místo jak obecně při vzdělávání, tak při plnění specifických podmínek vzdělávání v oblasti bezpečnosti. V článku je zmíněn zejména fenomén motivace, který je především výsledkem interakce mezi osobností studenta a učitelem, kolegy, učivem, ale je také podmíněn momentální náladou či klimatem třídy, školy, oboru a celé společnosti ovlivňující vyučovací proces vzdělávání v oblasti bezpečnosti.
Název v anglickém jazyce
Charakteristic of a Classroom Climate and the Possibilities for its Formation in the Field of Security
Popis výsledku anglicky
This article focuses on a class climate considering specifics of education in the field of security and deals with theoretical definition of climate in the classroom and at the school in the concept of Czech and foreign authors. This article names some ways, how the classroom climate and the school climate can be formed and optimized. From our point of view, the classroom climate is understood as a variant of overall school climate. Among examples of other variants, there are the school climate itself,organizational climate, teaching staff climate or education climate, that have irreplaceable position within either general education concept or specifically in the fulfillment of specific conditions of safety training. We also mentioned another important point, which is a motivation. Motivation is a result of specific interaction between student and teacher, between colleagues, depends on subject matter but it is also influenced by actual mood, class climate, school climate, field of st
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodnej vedeckej konferencie ?Nové trendy vo vyučovaní spoločenskovedných predmetov na školách zameraných na bezpečnost"
ISBN
978-80-8040-476-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
267-273
Název nakladatele
Akadémia ozbrojených síl generála Milana Rastiskava Štefánika
Místo vydání
Liptovský Mikuláš
Místo konání akce
Liptovský Mikuláš
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—