Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj didaktiky geografie a nové trendy výuky zeměpisu v Česku.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886362" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj didaktiky geografie a nové trendy výuky zeměpisu v Česku.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje vývoji didaktiky geografie v českých zemích a postavení geografie jako vědního oboru v systému věd. Následně popisuje nové trendy a směry výuky zeměpisu v České republice a zároveň se okrajově zmiňuje o problémech současné výuky zeměpisu na českých základních a středních školách.První etapa vývoje teorie vyučování zeměpisu, období let 1948 - 1965, je označována jako tzv. aplikační etapa (Hájek, 2003). Teorie vyučování zeměpisu (dnes didaktika geografie) byla touto dobou pouze pedagogickou disciplínou. Tvořivost zaměřovala na hledání a propracování metod, organizačních forem a materiálních prostředků specifických pro výuku zeměpisu. Od roku 1990 hovoříme o etapě tzv. transformace didaktiky geografie. Pozornost začala být v rámci výuky zeměpisu věnována novým tématům např. výchově k lidským právům a demokracii, multikulturalitě, mezinárodnímu porozumění a míru, informační či globální výchově aj. Didaktika geografie již představuje hraniční vědu ležící na průniku dvou

  • Název v anglickém jazyce

    The development of didactics of geography and new trends in the teaching of geography in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This clause is dealing the issue of didactics of Czech lands geography process and the post of geography as a scientific branch in its system. It is describing new trends and styles of teaching geography subject in the Czech Republic. At the same time itmentions some current teaching difficulties at Czech primary and secondary schools. The first stage of teaching developing theory, period of time 1948 - 1965, is tagged as applied period (Hájek, 2003). The theory or geography teaching (nowadays the geography didactics) was at that time the pedagogical discipline only. Its creativity has been focused on searching and working out in details the methods, the organization forms and materials middles specified for geography teaching. Since 1990 we call theperiod as the transformation of geography didactics. The attention during the geography teaching has been devoted to new topics for example the upbringing to the human laws and democracy, multiculturalists, international understanding and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica

  • ISSN

    2081-3341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    148

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    100-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus