Teorie čísel v badatelsky orientované výuce matematiky na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887421" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887421 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/14:43887421
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie čísel v badatelsky orientované výuce matematiky na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešní době dochází v Evropě ke znepokojivému poklesu zájmu o studium přírodovědných oborů. Navzdory tomu, že je sami žáci a studenti shledávají jako velmi perspektivní, jsou odrazováni jejich náročností. Mezi mnohé cíle vzdělávacích institucí proto patří i snaha o zvyšování motivace žáků. Jedním z trendů je zařazovat do výuky úlohy vyžadující různé stupně bádání a řešení problémů. Článek ukazuje vybraný problém z teorie čísel a způsob jeho využití v badatelsky orientované výuce matematiky na základníškole.
Název v anglickém jazyce
Number Theory in the Inquiry Based Education of Mathematics at Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
There is an alarming lack of interest in studying natural sciences in Europe these days. Despite the fact, that the students themselves consider it to be very perspective, the difficulty of these disciplines discourage them. One of the aims of the educational institutions is to try to increase the motivation of students. There is a trend to include such kinds of problems that require various stages of inquiry. The article introduces a problem from the theory of numbers and shows its application in the inquiry based teaching at the elementary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
2336-2081
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—