Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biology Olympiad as a model for Inquiry-Based Approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887811" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Biology Olympiad as a model for Inquiry-Based Approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Science Olympiads are a self-improvement type of competition, in which students carefully solve prepared, complex tasks, demanding well-integrated knowledge, inquiring mind, creativity and science skills. The Biology Olympiad (BiO) is a national wide competition, which is, under auspices of Ministry of Education, organized as an extracurricular activity. The BiO is in fact guided inquiry, where the learner must sharpen or clarify the question provided by the material. The remainder is a highly self-directed activity of the student, i.e. to determine what constitutes evidence and collect it, to formulate explanation based on evidence, to examine other resources and relate them to the explanation, and to formulate reasonable and logical argument to communicate the authored solution. Thus, BiO meets the role of the Inquiry-based science education, as it engages students in authentic, open-ended problem-based learning activities; in experimental procedures, experiments and "hands on" activ

  • Název v anglickém jazyce

    Biology Olympiad as a model for Inquiry-Based Approaches

  • Popis výsledku anglicky

    Science Olympiads are a self-improvement type of competition, in which students carefully solve prepared, complex tasks, demanding well-integrated knowledge, inquiring mind, creativity and science skills. The Biology Olympiad (BiO) is a national wide competition, which is, under auspices of Ministry of Education, organized as an extracurricular activity. The BiO is in fact guided inquiry, where the learner must sharpen or clarify the question provided by the material. The remainder is a highly self-directed activity of the student, i.e. to determine what constitutes evidence and collect it, to formulate explanation based on evidence, to examine other resources and relate them to the explanation, and to formulate reasonable and logical argument to communicate the authored solution. Thus, BiO meets the role of the Inquiry-based science education, as it engages students in authentic, open-ended problem-based learning activities; in experimental procedures, experiments and "hands on" activ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning

  • ISBN

    978-9963-700-77-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "1794 ? 1800"

  • Název nakladatele

    European Science Education Research Association

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Nicosia, Cyprus

  • Datum konání akce

    2. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku