Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Biology Olympiad as a Resource and Inspiration for Inquiry-Based Science Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898079" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0_11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0_11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-91406-0_11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Biology Olympiad as a Resource and Inspiration for Inquiry-Based Science Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter, we summarize our investigation of the potential of the Biology Olympiad (BiO) to serve as a resource for inquiry-based teaching. We started with a survey of pre-service teachers’ knowledge, beliefs, and experience to identify the main problems that pre-service teachers see in inquiry-based teaching and what sources of inspiration and good practice (including BiO) they have. The next part of the chapter presents a study focused on the experience of BiO tasks and culture of those teachers who organized the competition in previous years. Using questionnaires, we collected data on their attitudes towards inquiry and on the impact that BiO has on their everyday instructional practice. To add to these findings, we also summarized the main findings from group discussions with teachers who participated in our summer schools on IBSE; we asked them what would help them to decide ‘what and when’ from BiO could be implemented in their everyday biology classes to inspire and motivate students towards inquiry.

  • Název v anglickém jazyce

    The Biology Olympiad as a Resource and Inspiration for Inquiry-Based Science Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter, we summarize our investigation of the potential of the Biology Olympiad (BiO) to serve as a resource for inquiry-based teaching. We started with a survey of pre-service teachers’ knowledge, beliefs, and experience to identify the main problems that pre-service teachers see in inquiry-based teaching and what sources of inspiration and good practice (including BiO) they have. The next part of the chapter presents a study focused on the experience of BiO tasks and culture of those teachers who organized the competition in previous years. Using questionnaires, we collected data on their attitudes towards inquiry and on the impact that BiO has on their everyday instructional practice. To add to these findings, we also summarized the main findings from group discussions with teachers who participated in our summer schools on IBSE; we asked them what would help them to decide ‘what and when’ from BiO could be implemented in their everyday biology classes to inspire and motivate students towards inquiry.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning

  • ISBN

    978-3-319-91405-3

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    205-222

  • Počet stran knihy

    184

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly