The use of interactive white board in inquiry based education: experience from the case study in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887906" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of interactive white board in inquiry based education: experience from the case study in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a case study tracking a classroom research on teaching program aimed to the morphological properties of the leaf, which was based on both, interactive white board as well as inquiry approach. We concluded, that inquiry approach by using IWB was very efficient and was accepted very positive by pupils. A positive impact of inquiry teaching through IWB on pupils' understanding of morphological properties of the leaf was proved.
Název v anglickém jazyce
The use of interactive white board in inquiry based education: experience from the case study in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper describes a case study tracking a classroom research on teaching program aimed to the morphological properties of the leaf, which was based on both, interactive white board as well as inquiry approach. We concluded, that inquiry approach by using IWB was very efficient and was accepted very positive by pupils. A positive impact of inquiry teaching through IWB on pupils' understanding of morphological properties of the leaf was proved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Edulearn14 proceedings
ISBN
978-84-617-0557-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
4272-4278
Název nakladatele
IATED academy
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
7. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—