Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F15%3A00447904" target="_blank" >RIV/67985840:_____/15:00447904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Badatelsky orientované vyučování geometrii je založeno na uplatnění badatelských aktivit žáků při řešení úloh. Východiskem tohoto přístupu je nalezení podnětného geometrického prostředí, v němž lze popsat zajímavé geometrické situace a vytvářet otevřenéúlohy. Badatelské úlohy popisují neurčitou, nejednoznačnou nebo neznámou situaci a požadují její komplexní prozkoumání. V článku jsou popsány tři geometrické úlohy, které mohou vést k badatelským aktivitám žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Some opportunities of use of inquiry activities in the teaching of geometry

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based teaching of geometry is based on use of inquiry activities of pupils in the process of problem solving. The base of this approach is finding of a stimulating geometrical environment which enables to describe interesting geometrical situations and to pose open problems. Inquiry-stimulating tasks describe an undefined, ambiguous and unknown situation and require its comprehensive exploration. Three geometrical tasks that may lead to inquiry activities of pupils are desribed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    210-214

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus