Reasoning of pupils in the solving process of a geometrical inquiry-stimulating task
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F15%3A00447903" target="_blank" >RIV/67985840:_____/15:00447903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reasoning of pupils in the solving process of a geometrical inquiry-stimulating task
Popis výsledku v původním jazyce
The poster focuses on the issue of solving geometrical problems in the context of inquiry based education, namely on the use of inquiry by pupils and on classroom mathematics discourse. The poster describes communicative situations in solving of inquirybased problems and presents examples of pupils? solutions and discussion in the classroom.
Název v anglickém jazyce
Reasoning of pupils in the solving process of a geometrical inquiry-stimulating task
Popis výsledku anglicky
The poster focuses on the issue of solving geometrical problems in the context of inquiry based education, namely on the use of inquiry by pupils and on classroom mathematics discourse. The poster describes communicative situations in solving of inquirybased problems and presents examples of pupils? solutions and discussion in the classroom.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching
ISBN
978-80-7290-833-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
388-389
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—