Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of the Essence of the Pupils' Activities Based on the Emotional Level or What Does the Pupil Experience during Instruction?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155562" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.286" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.286</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.286" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.08.286</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of the Essence of the Pupils' Activities Based on the Emotional Level or What Does the Pupil Experience during Instruction?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The inquiry-based instruction reflects the need of today society for individuals who are able to solve the problematic situations. The present research was focused on finding out which emotions manifest during the process of education in connection to problem solving and acceptance-based learning. This investigative research was oriented on the pupils of the secondary level of the basic school (ISCED 2). On the basis of the investigative research, we can state that the inquiry-based activities are significantly connected to pupils' emotions and experience. The approach based on the analytical, comparatively-critical and inductively-deductive methods creates a basis for a suggestion and construction of a model of the pupil's emotional character during the problem solving processes. The methods used consist of interviews and direct observation of the individuals while they solve problems. From the executed investigative research emerges the emotional diversity within inquiry-based instru

  • Název v anglickém jazyce

    Research of the Essence of the Pupils' Activities Based on the Emotional Level or What Does the Pupil Experience during Instruction?

  • Popis výsledku anglicky

    The inquiry-based instruction reflects the need of today society for individuals who are able to solve the problematic situations. The present research was focused on finding out which emotions manifest during the process of education in connection to problem solving and acceptance-based learning. This investigative research was oriented on the pupils of the secondary level of the basic school (ISCED 2). On the basis of the investigative research, we can state that the inquiry-based activities are significantly connected to pupils' emotions and experience. The approach based on the analytical, comparatively-critical and inductively-deductive methods creates a basis for a suggestion and construction of a model of the pupil's emotional character during the problem solving processes. The methods used consist of interviews and direct observation of the individuals while they solve problems. From the executed investigative research emerges the emotional diversity within inquiry-based instru

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    203

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8/2015

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    224-232

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus