Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional Experiencing of a Pupil during the Solving of the Didactic Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157569" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional Experiencing of a Pupil during the Solving of the Didactic Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The theoretical essay, which is developed from current trends of pedagogical theory and practice, reacts on current needs of the research of pupils' activities during realization of inquiry-based instruction. It reflects the requirements of society whichdemands education and training of individuals who are able to solve problematic situations that facilitate further in education as well as in integration into society. During life it is important to apply acquired skills in new situations and, moreover,to control basic thinking and other basic cognitive skills. Based on research surveys, it is shown that the exploring activities are significantly connected to emotions and experiences of the pupils. The study based on use of theoretical research methods reveals a new reconstructed model of pupils' emotional behaviour in process of solving of specific issues that are given to them during the instruction. From that is implied emotional diversity which means that the pupil is using severa

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Experiencing of a Pupil during the Solving of the Didactic Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical essay, which is developed from current trends of pedagogical theory and practice, reacts on current needs of the research of pupils' activities during realization of inquiry-based instruction. It reflects the requirements of society whichdemands education and training of individuals who are able to solve problematic situations that facilitate further in education as well as in integration into society. During life it is important to apply acquired skills in new situations and, moreover,to control basic thinking and other basic cognitive skills. Based on research surveys, it is shown that the exploring activities are significantly connected to emotions and experiences of the pupils. The study based on use of theoretical research methods reveals a new reconstructed model of pupils' emotional behaviour in process of solving of specific issues that are given to them during the instruction. From that is implied emotional diversity which means that the pupil is using severa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International Conference LUMEN 2015. Rethinking Social Action. Core Values.

  • ISBN

    978-88-7587-725-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    469-474

  • Název nakladatele

    Medimond

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Iasi, Romania

  • Datum konání akce

    16. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku