Analýza pedagogické situace jako součást státních závěrečných zkoušek učitelských oborů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888144" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza pedagogické situace jako součást státních závěrečných zkoušek učitelských oborů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje novou koncepci státní závěrečné zkoušky z pedagogiky a psychologie a seznamuje čtenáře s výsledky výzkumného šetření zaměřeného na její evaluaci. V rámci inovace státních závěrečných zkoušek navazujících magisterských učitelských oborů pro druhý stupeň základní školy na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích bylo nově zavedeno zpracování a prezentace analýzy pedagogické situace vycházející z pedagogické praxe studentů. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit,jak studenti zavedení analýzy pedagogické situace posuzují, s jakými obtížemi se při jejím zpracování setkávají a jaká témata si vybírají. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím evaluačního dotazníku zadaného studentům po absolvování státníchzávěrečných zkoušek z pedagogiky a psychologie v červnu a srpnu 2014. Dále byla provedena obsahová analýza témat zpracovaných analýz pedagogických situací.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the educational situation as part of the state examinations for pre-service teachers
Popis výsledku anglicky
The article deals a new concept of the state examination of education and psychology and describes the results of the research focused on its evaluation. The processing and presentation of the analysis of the educational situation was implemented with the purpose of innovation of state examinations in Faculty of Education of University of South Bohemia in České Budějovice. The research aim is to discover how students evaluate the implementation of the analysis of educational situation, which themes theychoose and how difficult is the processing. The research was conducted using two research methods: questionnaire for students and content analysis. The research was carried out in June and August 2014.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí. Sborník z XXII. konference asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-86768-90-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
132-139
Název nakladatele
Agentura Gevak
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—