Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behaviour and discipline in schools as an educational problem from the viewpoint of student teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897792" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897792 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiAt_Gcu5HhAhWLbFAKHbJTBvoQFjAAegQIABAC&url=https%3A%2F%2Ferie.v2.czu.cz%2Fdl%2F65872%3Flang%3Den&usg=AOvVaw0lFqbD4k80ySIo9N0mfQlK" target="_blank" >https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiAt_Gcu5HhAhWLbFAKHbJTBvoQFjAAegQIABAC&url=https%3A%2F%2Ferie.v2.czu.cz%2Fdl%2F65872%3Flang%3Den&usg=AOvVaw0lFqbD4k80ySIo9N0mfQlK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behaviour and discipline in schools as an educational problem from the viewpoint of student teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of qualitative research based on text content analysis. The research set primarily consisted of 120 submitted and defended Analyses of Educational Situations. They are part of the final state examination in the Master’s Degree programmes for upper primary school teachers at the Faculty of Education, University of South Bohemia in České Budějovice. The paper is only focused on the topic of behaviour/discipline that appeared in 57 Analyses, i.e. in nearly 50% of the cases. The objective of this paper is to understand what questions are asked by future teachers in relation to behaviour and discipline, how they present their feelings and emotions raised by the situation, and what strategies they choose when designing a potential solution to the situation. The paper is based on partial results of the project Readiness of Students’ and Fresh Graduates’ from the Faculty of Education, University of South Bohemia, to Solve Educational Problems of Pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Behaviour and discipline in schools as an educational problem from the viewpoint of student teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of qualitative research based on text content analysis. The research set primarily consisted of 120 submitted and defended Analyses of Educational Situations. They are part of the final state examination in the Master’s Degree programmes for upper primary school teachers at the Faculty of Education, University of South Bohemia in České Budějovice. The paper is only focused on the topic of behaviour/discipline that appeared in 57 Analyses, i.e. in nearly 50% of the cases. The objective of this paper is to understand what questions are asked by future teachers in relation to behaviour and discipline, how they present their feelings and emotions raised by the situation, and what strategies they choose when designing a potential solution to the situation. The paper is based on partial results of the project Readiness of Students’ and Fresh Graduates’ from the Faculty of Education, University of South Bohemia, to Solve Educational Problems of Pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    416-424

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300052