Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

French language teaching within the Czech education system 1870-1930: school system, official teaching methods and textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888169" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sali.ff.cuni.cz/?q=node/270" target="_blank" >http://sali.ff.cuni.cz/?q=node/270</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    French language teaching within the Czech education system 1870-1930: school system, official teaching methods and textbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the present paper is to specify the position of French language teaching within the Czech education system in the 1870s-1930s. The period was marked by important education reforms concerning not only the school system and the general structureof subjects taught, but also the official methods used in foreign-language teaching. The changes in society, culture and education led to what is today called the Golden Age of Francophony in Bohemia, a time when French language dominated as the language of diplomacy and of the cultural and social elite. It also represented the second most widely-studied foreign language at Czech secondary schools besides German. The status of French-language teaching is presented from three different perspectives. Firstly, we focus on specific types of schools where French language had appeared for the first time as a regular subject, then on the most important education reforms which had led to the development of these schools. Secondly, we analyze t

  • Název v anglickém jazyce

    French language teaching within the Czech education system 1870-1930: school system, official teaching methods and textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present paper is to specify the position of French language teaching within the Czech education system in the 1870s-1930s. The period was marked by important education reforms concerning not only the school system and the general structureof subjects taught, but also the official methods used in foreign-language teaching. The changes in society, culture and education led to what is today called the Golden Age of Francophony in Bohemia, a time when French language dominated as the language of diplomacy and of the cultural and social elite. It also represented the second most widely-studied foreign language at Czech secondary schools besides German. The status of French-language teaching is presented from three different perspectives. Firstly, we focus on specific types of schools where French language had appeared for the first time as a regular subject, then on the most important education reforms which had led to the development of these schools. Secondly, we analyze t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in applied linguistics

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    říjen

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    108-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus