Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888482" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se v úvodu věnuje vzniku myšlenky globálního rozvojového vzdělávání. Poukazuje na množství rozličných mezinárodních konceptů a termínů definujících globální vzdělávání, díky čemuž je následně obtížné realizovat a uchopit globální dimenzi ve skutečném vzdělávání. V české terminologii byla tato "mezinárodní" pojmová roztříštěnost ucelena pod pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV). Cílem příspěvku není diskutovat o správnosti či nesprávnosti té či oné koncepce, avšak najít základní kontaktní místa příslušných odkazů, a tak nabídnout jasnější obraz k pochopení globální dimenze. Článek nejprve popisuje vzájemné vztahy mezi často používanými pojmy, jenž se používají při výuce a učení skrze globální a rozvojové vzdělávání. I když je zřejmé, že globální výchova je nadřazena rozvojovému vzdělávání, mnohé zúčastněné strany však nemají dosud zcela objasněny základní postavení termínu globální vzdělávání a jeho významu. I to byl důvod, že v rámci české Národní strategie GRV pro období

  • Název v anglickém jazyce

    Proposals for the implementation of global development education for children in primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    This paper initially deals with the origins of the idea of global education. It points to the multitude of internationally existing concepts and business terms of global education which makes it difficult to implement the global dimension into real-lifeeducation. This "international" multitude is, as a result, obvious in the Czech terminology of global development education (GRV in the Czech text) where it originates as particular authors followed one or the other concept of global education. The objective of this paper is not to discuss the correctness or ambiguities in particular conceptions but to find essential contact points in relevant references and thus to offer a determinate picture regarded as GRV. Thus the paper firstly describes the interrelation of often confused concepts of global education and development education. Although it is obvious that the global education is superordinate to development education, many interested parties did not fully understood the internation

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica

  • ISSN

    2081-3341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    162

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    183-196

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus