Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888482" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888482 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se v úvodu věnuje vzniku myšlenky globálního rozvojového vzdělávání. Poukazuje na množství rozličných mezinárodních konceptů a termínů definujících globální vzdělávání, díky čemuž je následně obtížné realizovat a uchopit globální dimenzi ve skutečném vzdělávání. V české terminologii byla tato "mezinárodní" pojmová roztříštěnost ucelena pod pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV). Cílem příspěvku není diskutovat o správnosti či nesprávnosti té či oné koncepce, avšak najít základní kontaktní místa příslušných odkazů, a tak nabídnout jasnější obraz k pochopení globální dimenze. Článek nejprve popisuje vzájemné vztahy mezi často používanými pojmy, jenž se používají při výuce a učení skrze globální a rozvojové vzdělávání. I když je zřejmé, že globální výchova je nadřazena rozvojovému vzdělávání, mnohé zúčastněné strany však nemají dosud zcela objasněny základní postavení termínu globální vzdělávání a jeho významu. I to byl důvod, že v rámci české Národní strategie GRV pro období
Název v anglickém jazyce
Proposals for the implementation of global development education for children in primary schools
Popis výsledku anglicky
This paper initially deals with the origins of the idea of global education. It points to the multitude of internationally existing concepts and business terms of global education which makes it difficult to implement the global dimension into real-lifeeducation. This "international" multitude is, as a result, obvious in the Czech terminology of global development education (GRV in the Czech text) where it originates as particular authors followed one or the other concept of global education. The objective of this paper is not to discuss the correctness or ambiguities in particular conceptions but to find essential contact points in relevant references and thus to offer a determinate picture regarded as GRV. Thus the paper firstly describes the interrelation of often confused concepts of global education and development education. Although it is obvious that the global education is superordinate to development education, many interested parties did not fully understood the internation
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica
ISSN
2081-3341
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
162
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
183-196
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—