Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial aspects of transport behaviour in the Czech Republic after 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43889497" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43889497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial aspects of transport behaviour in the Czech Republic after 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the current development of transport and transport behaviour in the Czech Republic in the post-socialist context. Dramatic economic, political and social changes after 1989 related to the fall of the Iron Curtain created new principles of organisation of spatial phenomena and spatial processes. We consider the transport and transport behaviour as a complex and much complicated category. They are inextricably connected with spatial organisation of society. The article is thus aimedon the research of 1) spatial changes in the level of individual automobilisation and 2) spatial changes in the transport mode choice. We use the offi cial statistical data to describe and analyse these aspects of transport behaviour. Special attentionis paid to the current trends of car transport development and the changing position of public transport in the transport system of the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial aspects of transport behaviour in the Czech Republic after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the current development of transport and transport behaviour in the Czech Republic in the post-socialist context. Dramatic economic, political and social changes after 1989 related to the fall of the Iron Curtain created new principles of organisation of spatial phenomena and spatial processes. We consider the transport and transport behaviour as a complex and much complicated category. They are inextricably connected with spatial organisation of society. The article is thus aimedon the research of 1) spatial changes in the level of individual automobilisation and 2) spatial changes in the transport mode choice. We use the offi cial statistical data to describe and analyse these aspects of transport behaviour. Special attentionis paid to the current trends of car transport development and the changing position of public transport in the transport system of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica

  • ISSN

    1212-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    53-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus