Spatial aspects of transport behaviour in the Czech Republic after 1989
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43889497" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43889497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spatial aspects of transport behaviour in the Czech Republic after 1989
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on the current development of transport and transport behaviour in the Czech Republic in the post-socialist context. Dramatic economic, political and social changes after 1989 related to the fall of the Iron Curtain created new principles of organisation of spatial phenomena and spatial processes. We consider the transport and transport behaviour as a complex and much complicated category. They are inextricably connected with spatial organisation of society. The article is thus aimedon the research of 1) spatial changes in the level of individual automobilisation and 2) spatial changes in the transport mode choice. We use the offi cial statistical data to describe and analyse these aspects of transport behaviour. Special attentionis paid to the current trends of car transport development and the changing position of public transport in the transport system of the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Spatial aspects of transport behaviour in the Czech Republic after 1989
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the current development of transport and transport behaviour in the Czech Republic in the post-socialist context. Dramatic economic, political and social changes after 1989 related to the fall of the Iron Curtain created new principles of organisation of spatial phenomena and spatial processes. We consider the transport and transport behaviour as a complex and much complicated category. They are inextricably connected with spatial organisation of society. The article is thus aimedon the research of 1) spatial changes in the level of individual automobilisation and 2) spatial changes in the transport mode choice. We use the offi cial statistical data to describe and analyse these aspects of transport behaviour. Special attentionis paid to the current trends of car transport development and the changing position of public transport in the transport system of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica
ISSN
1212-2157
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
53-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—