Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882861" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb
Popis výsledku v původním jazyce
V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení pro
Název v anglickém jazyce
Transport concentration areas as an evaluation method of spatial dynamism of transport relation
Popis výsledku anglicky
In terms of the dynamical changes in the settlement system of the Czech Republic recently, there can be identified distinct spatial dynamics of transport flows. This dynamics of transport flows is a result of above mentioned changes in the settlement system configuration (e.g.: the process of suburbanization or metropolisation), but at the same time a result of growing spatial mobility of people. An increased level of mobility, which is mostly connected with the growing share of individual car transportin the Czech Republic since 1990s has a lot of geographical/spatial impacts (see discussion in Nuhn, Hesse 2006). The transport system of Czechia is thus changing in its organisation and spatial structure. The main aim of this article is the discussionof possibilities of transport concentration areas delimitation, which are mainly inspired by the areas with maximum population density (Korčák 1966) and integrated system of centres (e.g. Hampl 2005). There is below discussed also the ava
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti
ISBN
978-80-7368-903-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
517-521
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
31. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—