Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882861" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení pro

  • Název v anglickém jazyce

    Transport concentration areas as an evaluation method of spatial dynamism of transport relation

  • Popis výsledku anglicky

    In terms of the dynamical changes in the settlement system of the Czech Republic recently, there can be identified distinct spatial dynamics of transport flows. This dynamics of transport flows is a result of above mentioned changes in the settlement system configuration (e.g.: the process of suburbanization or metropolisation), but at the same time a result of growing spatial mobility of people. An increased level of mobility, which is mostly connected with the growing share of individual car transportin the Czech Republic since 1990s has a lot of geographical/spatial impacts (see discussion in Nuhn, Hesse 2006). The transport system of Czechia is thus changing in its organisation and spatial structure. The main aim of this article is the discussionof possibilities of transport concentration areas delimitation, which are mainly inspired by the areas with maximum population density (Korčák 1966) and integrated system of centres (e.g. Hampl 2005). There is below discussed also the ava

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti

  • ISBN

    978-80-7368-903-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    517-521

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    31. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku