Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem Posing in Primary School Teacher Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889279" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889279 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/15:00447908

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-6258-3_21" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-6258-3_21</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-6258-3_21" target="_blank" >10.1007/978-1-4614-6258-3_21</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem Posing in Primary School Teacher Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter reports results of a survey whose aim was to contribute to research in the area of problem posing in teacher training. The core of the research project was empirical survey with qualitative design. Preservice and in-service teachers were posing problems in the environment of fractions and reflected on this activity in writing. Analysis of the posed problems and participants' reflections were to answer the following questions: (a) What shortcomings can be identified in the posed problems? (b) How are the posed problems perceived by preservice and inservice teachers? (c) What relations are there between quality of the posed problems and perception of this activity by their authors?

  • Název v anglickém jazyce

    Problem Posing in Primary School Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter reports results of a survey whose aim was to contribute to research in the area of problem posing in teacher training. The core of the research project was empirical survey with qualitative design. Preservice and in-service teachers were posing problems in the environment of fractions and reflected on this activity in writing. Analysis of the posed problems and participants' reflections were to answer the following questions: (a) What shortcomings can be identified in the posed problems? (b) How are the posed problems perceived by preservice and inservice teachers? (c) What relations are there between quality of the posed problems and perception of this activity by their authors?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematical Problem Posing: From Research to Effective Practice

  • ISBN

    978-1-4614-6257-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    433-447

  • Počet stran knihy

    569

  • Název nakladatele

    Springer Science+Business Media New York

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly