Functional Transport Regions in Slovakia defined by Passenger-car Traffic Flows
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889477" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889477 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/15:10337558
Výsledek na webu
<a href="http://hw.oeaw.ac.at/?arp=0x0032bbb7" target="_blank" >http://hw.oeaw.ac.at/?arp=0x0032bbb7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1553/moegg157s109" target="_blank" >10.1553/moegg157s109</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Functional Transport Regions in Slovakia defined by Passenger-car Traffic Flows
Popis výsledku v původním jazyce
Transport interactions perfectly reflect real spatial interactions and inter-urban relationships. They represent the mobility of passengers, information or goods, including commuter flows, commuting to services, etc. Delimitation of functional transportregions based on passenger-car traffic flows represents a traditional approach in geography, but has recently been neglected. The article explains why road-network traffic flows should be reconsidered for the purposes of delimiting functional urban areas(FUAs) and demonstrates that delimitation of functional regions based on passenger-car traffic flows is an efficient way corresponding to former approaches to the delimitation of functional urban regions in Slovakia. This study utilises periodical and well-available road-traffic survey data as of 2010, interpreted in GIS environment.
Název v anglickém jazyce
Functional Transport Regions in Slovakia defined by Passenger-car Traffic Flows
Popis výsledku anglicky
Transport interactions perfectly reflect real spatial interactions and inter-urban relationships. They represent the mobility of passengers, information or goods, including commuter flows, commuting to services, etc. Delimitation of functional transportregions based on passenger-car traffic flows represents a traditional approach in geography, but has recently been neglected. The article explains why road-network traffic flows should be reconsidered for the purposes of delimiting functional urban areas(FUAs) and demonstrates that delimitation of functional regions based on passenger-car traffic flows is an efficient way corresponding to former approaches to the delimitation of functional urban regions in Slovakia. This study utilises periodical and well-available road-traffic survey data as of 2010, interpreted in GIS environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1035" target="_blank" >GAP404/12/1035: Prostorová dynamika dopravních vztahů v sídelním systému Česka</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mitteilungen der Österreichischen Geographischen Gesellschaft
ISSN
0029-9138
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
157
Stát vydavatele periodika
AT - Rakouská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
109-128
Kód UT WoS článku
000368972100008
EID výsledku v databázi Scopus
—