Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry based biology education in the Czech Republic: A reflection of five years dissemination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889486" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://educating-the-educators.ph-freiburg.de/images/Proceedings/ConferenceProceedings_EducatingTheEducators_MaassBarzelToernerEtAl_2015.pdf" target="_blank" >http://educating-the-educators.ph-freiburg.de/images/Proceedings/ConferenceProceedings_EducatingTheEducators_MaassBarzelToernerEtAl_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry based biology education in the Czech Republic: A reflection of five years dissemination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dissemination and implementation of inquiry based biology education (IBBE) in the Czech Republic were initiated by European international project S-TEAM in the 2010. We arranged three subsequent weekly summer schools of IBBE (2010, 2011, and 2012) addressed to teacher educators and pre-service students from Czech universities. The course had two main goals: (1) to offer innovative teaching approaches in biology and natural science education and (2) create a network of teachers from primary and secondaryschools from the region of South Bohemia. About 50 regional schools and 70 teachers were involved in this project. More than 15 university teachers and biology scientists have prepared 44 tasks and activities mainly based on inquiry learning. The practical impact of the School of IBBE can be regarded as significant. After attendance this course teachers has begun using inquiry learning in their school lessons (or they use inquiry more frequently than before did). The fact that participa

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry based biology education in the Czech Republic: A reflection of five years dissemination

  • Popis výsledku anglicky

    Dissemination and implementation of inquiry based biology education (IBBE) in the Czech Republic were initiated by European international project S-TEAM in the 2010. We arranged three subsequent weekly summer schools of IBBE (2010, 2011, and 2012) addressed to teacher educators and pre-service students from Czech universities. The course had two main goals: (1) to offer innovative teaching approaches in biology and natural science education and (2) create a network of teachers from primary and secondaryschools from the region of South Bohemia. About 50 regional schools and 70 teachers were involved in this project. More than 15 university teachers and biology scientists have prepared 44 tasks and activities mainly based on inquiry learning. The practical impact of the School of IBBE can be regarded as significant. After attendance this course teachers has begun using inquiry learning in their school lessons (or they use inquiry more frequently than before did). The fact that participa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education the Educators: International Approaches to Scaling-up Professional Development in Mathematic and Science Education. Proceedings of the Conference hosted jointly by the project mascil (mathematics and science for life) and the German Centre forMathematics Education

  • ISBN

    978-3-942197-85-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    118-124

  • Název nakladatele

    Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    Essen

  • Datum konání akce

    15. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku