Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polibky kružnic: René Descartes a Alžběta Falcká

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889739" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889739 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/177" target="_blank" >http://www.mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/177</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Polibky kružnic: René Descartes a Alžběta Falcká

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Descartesova věta o kružnicích popisuje vztah mezi poloměry čtyř navzájem se dotýkajících kružnic. Z korespondence René Descartese a princezny Alžběty Falcké víme, že vznikla z jejich pokusů řešit početně Apolloniovu úlohu. Descartesovo odvození vztahu není známo. Článek se zabývá analýzou této korespondence a ukazuje, jak mohl Descartes vztah odvodit pravděpodobně užitím metody Alžběty Falcké.

  • Název v anglickém jazyce

    Kissing Circles: René Descartes and Elizabeth of Bohemia

  • Popis výsledku anglicky

    Descartes circle theorem describes the relationship among the circles radii of four circles touching each other. From correspondence René Descartes and princess Elizabeth of Bohemia is known, that the theorem resulted from attempts to find algebraic solutions of Apollonius's problem. It is not known, how did Descartes derive it. The article analyzes their correspondence and shows, how could Descartes derive his relationship by the Elisabeth's supposed method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    17-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus