Exprese v expresivní terapii a ve výuce psychologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43891174" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43891174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2014/03/06_SBORNIK_spolecny_prostor_ELEKTRONICKA.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2014/03/06_SBORNIK_spolecny_prostor_ELEKTRONICKA.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Exprese v expresivní terapii a ve výuce psychologie
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá tematikou exprese a způsobem jejího užití v expresivní psychoterapii a ve výuce psychologie. Cílem toho textu je ukázat způsob zacházení s expresivní experimentací a reflexí ve výuce psychologie a v psychoterapii. Toho je dosaženo pomocí analýzy konceptu dvou poznávacích perspektiv: ontologie první a třetí osoby (Searle, 2004) v nepřímé analogii s konceptem psychické distance (Bullough, 1995) postavené na rozlišení reflektujícího a reflektovaného já (Zuska, 1995). Následnou analýzou tří typů symbolizace podle Goodmana (2007): denotace, exemplifikace, exprese je ukázán rozdíl ve vedení reflexe expresivní experimentace v psychoterapii a ve výuce psychologie.
Název v anglickém jazyce
Expression in Expressive Therapy and in the Teaching of Psychology
Popis výsledku anglicky
The study deals with expression and the manner of its use in expressive psychotherapy and in the teaching of psychology. The aim of this text is to show how to deal with expressive experimentation and reflection in the teaching of psychology and in psychotherapy. This is accomplished by analyzing the concept of two cognitive perspectives: ontology of the first and third person (Searle, 2004) in indirect analogy with the concept of psychical distance (Bullough, 1995) based on the distinction between the reflecting I and reflected I (Zuska, 1995). In the subsequent analyses of three types of symbolization, as defined by Goodman (2007): denotation, exemplification, expression, the difference is own between performing reflection of expressive experimentation in psychotherapy and in the teaching of psychology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SPOLEČNÝ PROSTOR / COMMON SPACE 2015
ISBN
978-80-244-4604-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
83-94
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—