Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf" target="_blank" >http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inovace přípravy učitelů biologie uskutečňujeme v zásadě průběžně. Nástroji pro tyto inovace jsou akty formálního i věcného charakteru. Rozhodujeme o nich na základě zpětnovazebných mechanizmů i podnětů z oblasti aktuálního poznání vědních oborů, školské praxe, psychosociálního vývoje společnosti i intuice. Výsledky a efektivitu těchto inovací až na výjimky blíže nezkoumáme. Tento příspěvek se proto zabývá otázkou, jaká metodologická, popř. teoretická východiska, lze vzít v úvahu pro konstrukci inovací přípravy učitelů biologie, pokud tyto inovace budeme chápat jako odborný, resp. výzkumný problém didaktiky biologie. Snaží se diskutovat role Komenského realistické pedagogiky, teorie didaktického pochopení obsahu a teorie, resp. metody didaktické rekonstrukce jako východisek pro konstrukci inovací vzhledem k očekávaným kompetencím učitelů a cílům biologického vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Are there methodological resources for a formation of biology teacher professional development innovations?

  • Popis výsledku anglicky

    Innovations of biology teacher professional development proceed continually. Tools for these innovations are both formal and conceptual acts. Decisions on these tools are based on feedback and stimuli from current knowledge of sciences, schools, results and reality of education, psychosocial environment of society, and intuition. Results and effectivity of these innovations are not mainly investigated. For this reasons, this contribution deals with the question, what methodological and/or theoretical resources are possible to use for a formation of biology teacher professional development innovations if we treat these innovations as biology didactics research target. It discusses Comenius pedagogical realism, pedagogical content knowledge and model of didactical reconstruction as resources for a construction of biology teacher professional development innovations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biológia, ekológia, chémia

  • ISSN

    1338-1024

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus