Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf" target="_blank" >http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?
Popis výsledku v původním jazyce
Inovace přípravy učitelů biologie uskutečňujeme v zásadě průběžně. Nástroji pro tyto inovace jsou akty formálního i věcného charakteru. Rozhodujeme o nich na základě zpětnovazebných mechanizmů i podnětů z oblasti aktuálního poznání vědních oborů, školské praxe, psychosociálního vývoje společnosti i intuice. Výsledky a efektivitu těchto inovací až na výjimky blíže nezkoumáme. Tento příspěvek se proto zabývá otázkou, jaká metodologická, popř. teoretická východiska, lze vzít v úvahu pro konstrukci inovací přípravy učitelů biologie, pokud tyto inovace budeme chápat jako odborný, resp. výzkumný problém didaktiky biologie. Snaží se diskutovat role Komenského realistické pedagogiky, teorie didaktického pochopení obsahu a teorie, resp. metody didaktické rekonstrukce jako východisek pro konstrukci inovací vzhledem k očekávaným kompetencím učitelů a cílům biologického vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Are there methodological resources for a formation of biology teacher professional development innovations?
Popis výsledku anglicky
Innovations of biology teacher professional development proceed continually. Tools for these innovations are both formal and conceptual acts. Decisions on these tools are based on feedback and stimuli from current knowledge of sciences, schools, results and reality of education, psychosocial environment of society, and intuition. Results and effectivity of these innovations are not mainly investigated. For this reasons, this contribution deals with the question, what methodological and/or theoretical resources are possible to use for a formation of biology teacher professional development innovations if we treat these innovations as biology didactics research target. It discusses Comenius pedagogical realism, pedagogical content knowledge and model of didactical reconstruction as resources for a construction of biology teacher professional development innovations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—