Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bádání dětí v rámci zeměpisu na 2. stupni základních škol: měříme hluk v terénu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891578" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Sborn%C3%ADk_konf%C4%8CGS_%C4%8CB2016.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Sborn%C3%ADk_konf%C4%8CGS_%C4%8CB2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bádání dětí v rámci zeměpisu na 2. stupni základních škol: měříme hluk v terénu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využívanie metodických postupov bádateľsky orientovaného vyučovania (BOV) v bežnej výukovej praxi v Česku je len v počiatkoch. Napriek tomu, je BOV už niekoľko rokov teoreticky aj prakticky rozvíjané aj u nás, väčšinou na akademickej úrovni. Považované je za jednu z aktivizujúcich metód vyučovania, odporúčanú na zatraktívnenie výučby a vyvolanie záujmu v žiakoch o učenie sa. Fyzicko-geografické témy ponúkajú možnosti motivovať deti k bádaniu cestou simulácie použitia vedeckých postupov a skutočnej vedeckej práce žiakov. Cieľom výučby fyzickej geografie je vysvetliť žiakom procesy a javy, ktoré sa odohrávajú vo fyzicko-geografických zložkách krajiny. Ideálne je aspoň v niektorých prípadoch prepojiť výučbu v triede s praktickou výučbou v teréne. Nevyhnutným predpokladom k tomu je odborne pripravený učiteľ, časová náročnosť jeho prípravy na vyučovanie, technické vybavenie. Príspevok prezentuje vlastný námet na využitie BOV pri výučbe tematického celku "Zvukové deje", pri súčasnej realizácii tematického celku "Terénna geografická výučba, prax a aplikácia" Rámcového vzdelávacieho progrmu pre základné vzdelávanie v Česku. Námet aktivity "Meriame hluk v teréne" je ukážkou aplikácie medzipredmetových väzieb a prepojenia učiva rovnakej vzdelávacej oblasti Človek a príroda, ale rôznych vzdelávacích odborov - zemepisu, fyziky, a biológie, na 2. stupni základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry of children within the geography at the 2nd stage of primary schools: we measure the noise in the field

  • Popis výsledku anglicky

    Use of methodological procedures of Inquiry-based learning (IBL) in the teaching practice is only in the early in the Czech Republic. Nevertheless, the IBL is developed theoretically and practically some of years in our country, mostly at the academic level. It is regarded as one of the activating methods of teaching recommended to attractiveness of teaching and stimulate the interest of pupils in learning. Physical-geographical topics provide opportunities to motivate children through exploration to simulation of actual scientific practice and scientific work of students. The aim of teaching physical geography is to explain to students the processes and phenomena taking place in the physical-geographical landforms. Ideally, at least in some cases, connect the classroom instruction with practical training in the field. A prerequisite for this is a trained teacher, time-consuming preparation for his teaching, technical equipment. The paper presents its own proposal for utilization of IBL in teaching the theme of physics "Sound" in the current implementation of the theme "Field geographic teaching, practice and application" of the Framework educational program for basic education in the Czech Republic. Theme activities "measure the noise in the field" is an example of the application of cross-curricular links and of the conecting the same educational curriculum area "Man and Nature", but a variety of educational disciplines - geography, physics and biology, at the 2nd grade of the elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografické myšlení jako aktuální společenská výzva. Sborník příspěvků z Výroční konference ČGS

  • ISBN

    978-80-7394-619-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    263-270

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku