Bádání dětí v rámci zeměpisu na 2. stupni základních škol: měříme hluk v terénu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891578" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891578 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Sborn%C3%ADk_konf%C4%8CGS_%C4%8CB2016.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Sborn%C3%ADk_konf%C4%8CGS_%C4%8CB2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bádání dětí v rámci zeměpisu na 2. stupni základních škol: měříme hluk v terénu
Popis výsledku v původním jazyce
Využívanie metodických postupov bádateľsky orientovaného vyučovania (BOV) v bežnej výukovej praxi v Česku je len v počiatkoch. Napriek tomu, je BOV už niekoľko rokov teoreticky aj prakticky rozvíjané aj u nás, väčšinou na akademickej úrovni. Považované je za jednu z aktivizujúcich metód vyučovania, odporúčanú na zatraktívnenie výučby a vyvolanie záujmu v žiakoch o učenie sa. Fyzicko-geografické témy ponúkajú možnosti motivovať deti k bádaniu cestou simulácie použitia vedeckých postupov a skutočnej vedeckej práce žiakov. Cieľom výučby fyzickej geografie je vysvetliť žiakom procesy a javy, ktoré sa odohrávajú vo fyzicko-geografických zložkách krajiny. Ideálne je aspoň v niektorých prípadoch prepojiť výučbu v triede s praktickou výučbou v teréne. Nevyhnutným predpokladom k tomu je odborne pripravený učiteľ, časová náročnosť jeho prípravy na vyučovanie, technické vybavenie. Príspevok prezentuje vlastný námet na využitie BOV pri výučbe tematického celku "Zvukové deje", pri súčasnej realizácii tematického celku "Terénna geografická výučba, prax a aplikácia" Rámcového vzdelávacieho progrmu pre základné vzdelávanie v Česku. Námet aktivity "Meriame hluk v teréne" je ukážkou aplikácie medzipredmetových väzieb a prepojenia učiva rovnakej vzdelávacej oblasti Človek a príroda, ale rôznych vzdelávacích odborov - zemepisu, fyziky, a biológie, na 2. stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce
Inquiry of children within the geography at the 2nd stage of primary schools: we measure the noise in the field
Popis výsledku anglicky
Use of methodological procedures of Inquiry-based learning (IBL) in the teaching practice is only in the early in the Czech Republic. Nevertheless, the IBL is developed theoretically and practically some of years in our country, mostly at the academic level. It is regarded as one of the activating methods of teaching recommended to attractiveness of teaching and stimulate the interest of pupils in learning. Physical-geographical topics provide opportunities to motivate children through exploration to simulation of actual scientific practice and scientific work of students. The aim of teaching physical geography is to explain to students the processes and phenomena taking place in the physical-geographical landforms. Ideally, at least in some cases, connect the classroom instruction with practical training in the field. A prerequisite for this is a trained teacher, time-consuming preparation for his teaching, technical equipment. The paper presents its own proposal for utilization of IBL in teaching the theme of physics "Sound" in the current implementation of the theme "Field geographic teaching, practice and application" of the Framework educational program for basic education in the Czech Republic. Theme activities "measure the noise in the field" is an example of the application of cross-curricular links and of the conecting the same educational curriculum area "Man and Nature", but a variety of educational disciplines - geography, physics and biology, at the 2nd grade of the elementary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografické myšlení jako aktuální společenská výzva. Sborník příspěvků z Výroční konference ČGS
ISBN
978-80-7394-619-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
263-270
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—