Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry-Based Education of Physical Geography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896470" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-43614-2_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry-Based Education of Physical Geography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geography, with its traditional nature-based object of study, has an irreplaceable role amongst (natural) sciences. In addition to its multidisciplinarity, it has close links to all cross-sectional themes. Therefore it is an appropriate subject for the application of inquiry-based learning (IBL) methodical procedures. IBL of geography arouses pupils? interest in their surroundings, nature and the landscape they live in. It develops their practical skills and abilities to apply theoretical knowledge in practice, thus such abilities and skills that the Czech pupils are still missing. Simultaneously, the thematic unit of field geographical teaching, practice and application, which is a part of educational field geography in the Framework Educational Programme for Basic Education, is realised in applying IBL of geography. Nowadays amongst the main research questions in using IBL in practice is how IBL can be achieved in classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-Based Education of Physical Geography

  • Popis výsledku anglicky

    Geography, with its traditional nature-based object of study, has an irreplaceable role amongst (natural) sciences. In addition to its multidisciplinarity, it has close links to all cross-sectional themes. Therefore it is an appropriate subject for the application of inquiry-based learning (IBL) methodical procedures. IBL of geography arouses pupils? interest in their surroundings, nature and the landscape they live in. It develops their practical skills and abilities to apply theoretical knowledge in practice, thus such abilities and skills that the Czech pupils are still missing. Simultaneously, the thematic unit of field geographical teaching, practice and application, which is a part of educational field geography in the Framework Educational Programme for Basic Education, is realised in applying IBL of geography. Nowadays amongst the main research questions in using IBL in practice is how IBL can be achieved in classroom.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Topics in Czech and Central European Geography Education

  • ISBN

    978-3-319-43613-5

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    63-86

  • Počet stran knihy

    293

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Kód UT WoS kapitoly