Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of application of inquiry-based learning when developing the thinking of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders - comparative research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73576746" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73576746 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of application of inquiry-based learning when developing the thinking of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders - comparative research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The inclusion of pupils into schools of the main educational stream is emphasized at the international level. Recently, this trend is more strongly applied in post-communist countries, where the nowcriticized approaches (based on the exclusion of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders - e.g. ADHD - and their inclusion into special schools) persisted for a long time. Currently, the discussion on appropriate educational approaches which should be applied is now under development. Contemporary tendencies emphasize principles of so-called inquiry-based learning (IBL). This is the reason why the authors of this article compare published research conclusions at the international level. A number of them bring findings that the application of IBL influence positively the pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders. However, there are also some researches that do not prove this finding. Based on the comparison, the authors conclude that the application of IBL positively contributes to the development of thinking of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders (ADHD).

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of application of inquiry-based learning when developing the thinking of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders - comparative research

  • Popis výsledku anglicky

    The inclusion of pupils into schools of the main educational stream is emphasized at the international level. Recently, this trend is more strongly applied in post-communist countries, where the nowcriticized approaches (based on the exclusion of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders - e.g. ADHD - and their inclusion into special schools) persisted for a long time. Currently, the discussion on appropriate educational approaches which should be applied is now under development. Contemporary tendencies emphasize principles of so-called inquiry-based learning (IBL). This is the reason why the authors of this article compare published research conclusions at the international level. A number of them bring findings that the application of IBL influence positively the pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders. However, there are also some researches that do not prove this finding. Based on the comparison, the authors conclude that the application of IBL positively contributes to the development of thinking of pupils with mild intellectual disability and behaviour disorders (ADHD).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    8492-8499

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku