Klíčové kompetence a mezipředmětové vztahy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891732" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klíčové kompetence a mezipředmětové vztahy
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha přináší výsledky výzkumu zaměřeného na realizaci výuky akcentující mezipředmětové vztahy v učivu základní školy s ohledem na klíčové kompetence stanovené rámcovým vzdělávacím programem. Konkrétně se výzkum soustředil na mezipředmětové vztahy vzdělávacích oblastí Matematika a její aplikace a Člověk a jeho svět. Úvodní kapitoly knihy, předcházející představení výzkumu, jsou věnovány teoretickým východiskům výzkumu s četnými odkazy do konkrétní praxe. V několika kapitolách jsou zde vymezeny nejenom pojmy jako integrovaná výuka, mezipředmětové vztahy a klíčové kompetence, ale i další, jako například motivace, kooperativní a projektové vyučování či hra, které se zaměřením knihy souvisejí. Čtenář se rovněž seznámí s podrobnou analýzou vzdělávacích metod a jejich použití s důrazem na klíčové kompetence a mezipředmětové vztahy.
Název v anglickém jazyce
Key competencies and interdisciplinary relations
Popis výsledku anglicky
The book presents the results of research which surveys the implementation of teaching in cross-curricular relationships with respect to key competencies in elementary school. Specifically in the educational areas of Mathematics and its Applications, and Man and His World, as defined in the Framework educational programs for elementary education in the Czech Republic. In the introduction of the publication the concepts of integrated learning, interdisciplinary relationships and key competencies are defined. The reader will get acquainted with a detailed analysis of educational methods with emphasis on key competencies and cross-curricular links. In individual chapters Key competencies, Interdisciplinary relations, Motivation for learning, Cooperative learning, Play in teaching and Project teaching, the terms that are related to the focus of the publication, are defined and described in detail.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7394-585-5
Počet stran knihy
147
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS knihy
—