Planning and conducting inquiry based mathematics course for future primary school teachers.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895511" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Planning and conducting inquiry based mathematics course for future primary school teachers.
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents some methodological issues related to a teaching experiment conducted under an educational research aiming at implementation of inquiry based mathematics education into university courses for future primary school teachers. The text introduces rudiments of inquiry based mathematics education, describes a one-year inquiry based teaching experiment which I prepared and conducted within a compulsory university course on arithmetic, and focuses on questions related to planning and performing such a course. The final part of the paper briefly mentions results of the education research associated with the experiment.
Název v anglickém jazyce
Planning and conducting inquiry based mathematics course for future primary school teachers.
Popis výsledku anglicky
The contribution presents some methodological issues related to a teaching experiment conducted under an educational research aiming at implementation of inquiry based mathematics education into university courses for future primary school teachers. The text introduces rudiments of inquiry based mathematics education, describes a one-year inquiry based teaching experiment which I prepared and conducted within a compulsory university course on arithmetic, and focuses on questions related to planning and performing such a course. The final part of the paper briefly mentions results of the education research associated with the experiment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT ?17. Proceedings
ISBN
978-80-7290-955-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
354-364
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—