Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

Popis výsledku

Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.

Klíčová slova

inquiry-based teachingtraining of future teachersmathematicsprimary school educationexperimental teachingqualitative research

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching of Mathematics in the Training of Teachers for the First Level of Basic School

  • Popis výsledku anglicky

    The empirical study focuses on questions relating to the implementation of inquiry-based teaching of mathematics in the undergraduate education of teachers. The basis of the research was the two-year teaching of mathematics and didactics of mathematics for elementary school teacher students. The study was processed qualitatively. Analysis was concentrated on monitoring changes in knowledge of mathematic content, in attitudes to mathematical education, and on monitoring indicators of inquiry-based teaching in video recordings of teaching practice. Two case studies are introduced. We found some positive changes in knowledge of mathematical content. But the shift from a transmissive to inquiry-oriented understanding of mathematics teaching is a complex matter, two years of active participation in inquiry-oriented courses were not enough for such a shift at most students. Nonetheless, the results still suggest that they took some partial steps towards that shift.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    549-569

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogika a školství

Rok uplatnění

2016