Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890588" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890588 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/16:00468695
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.320" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.320</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.
Název v anglickém jazyce
Teaching of Mathematics in the Training of Teachers for the First Level of Basic School
Popis výsledku anglicky
The empirical study focuses on questions relating to the implementation of inquiry-based teaching of mathematics in the undergraduate education of teachers. The basis of the research was the two-year teaching of mathematics and didactics of mathematics for elementary school teacher students. The study was processed qualitatively. Analysis was concentrated on monitoring changes in knowledge of mathematic content, in attitudes to mathematical education, and on monitoring indicators of inquiry-based teaching in video recordings of teaching practice. Two case studies are introduced. We found some positive changes in knowledge of mathematical content. But the shift from a transmissive to inquiry-oriented understanding of mathematics teaching is a complex matter, two years of active participation in inquiry-oriented courses were not enough for such a shift at most students. Nonetheless, the results still suggest that they took some partial steps towards that shift.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
549-569
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—