Badatelsky orientované vyučování matematice v přípravě budoucích prvostupňových učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890426" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientované vyučování matematice v přípravě budoucích prvostupňových učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje pedagogický výzkum zaměřený na implementaci badatelsky orientovaného vyučování do univerzitních kurzů matematiky pro budoucí prvostupňové učitele. V hlavní části se věnujeme otázkám souvisejícím s plánováním a vedením ročního badatelsky orientovaného kurzu aritmetiky, např. typologii úloh vhodných pro takový kurz, či často se vyskytující otázce jestli a jak je možné skloubit časově náročné badatelské aktivity s požadavky na obsahovou náplň výuky. Na závěr krátce zmíníme výsledky výzkumu související s postoji budoucích učitelů k matematice a s jejich znalostmi matematického obsahu.
Název v anglickém jazyce
Inquiry based mathematics education in future primary school teachers' training
Popis výsledku anglicky
The contribution introduces an educational research focusing on implementation of inquiry based education into university mathematics courses for future primary school teachers. In the min part we deal with questions related to planning and teaching of one-year inquiry based university course on arithmetic, e.g. typology of suitable tasks, or frequently occurring question whether and how is it possible to combine time-consuming inquiry activities with content requirements. Finally we shortly summarize results of the research related to beliefs and mathematical content knowledge of future primary school teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EME2016 Proceedings. Primární matematické vzdělávání v souvislostech
ISBN
978-80-905281-3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
9-14
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UP
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
20. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—