Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolupráce rodiny, školy a dalších odborníků z pohledu logopeda ? kazuistika dítěte s narušeným vývojem řeči

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895927" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spolupráce rodiny, školy a dalších odborníků z pohledu logopeda ? kazuistika dítěte s narušeným vývojem řeči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Narušený vývoj řeči, u nás často také označovaný jako vývojová dysfázie, je závažným druhem narušené komunikační schopnosti. Ať už u konkrétního jedince převažují symptomy narušené percepce, či narušené produkce řeči, významně ztěžuje komunikaci dítěte s okolím a ovlivňuje mnoho oblastí každodenního života. Včasným a vhodným přístupem a spoluprací rodiny, školy a příslušných odborníků je možné tyto obtíže kompenzovat. Pokud však dítěti taková pomoc poskytnuta není nebo je nedostatečná, symptomy dysfázie přetrvávají a výrazně se zvyšuje riziko rozvoje SPU. Tyto skutečnosti chceme doložit na případu chlapce s narušeným vývojem řeči, který je v současnosti žákem 2. třídy.

  • Název v anglickém jazyce

    The Cooperation between Family, School and Specialists from a Speech and Language Pathologist?s Perspective ? A Case Study of a Child with SLI

  • Popis výsledku anglicky

    Specific language impairment (SLI), sometimes also called developmental dysphasia, is a severe kind of communication disorder. Whether perceptive or expressive symptoms dominate in a particular case, the disorder always makes communication between a child and those around him/her difficult and it influences many areas of everyday life. If the treatment is well-timed and appropriate and if there?s good cooperation between family, school and relevant specialists, the problems can be dealt with successfully. If the help is not provided or is not satisfactory, the symptoms of SLI persist and the risk of developing dyslexia increases rapidly. We?d like to give you an example of a boy with SLI, who is currently in the second grade of primary school (8 years old).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola a její křižovatky

  • ISBN

    978-80-905245-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    121-132

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.

  • Datum konání akce

    26. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku