Spolupráce rodiny, školy a dalších odborníků z pohledu logopeda ? kazuistika dítěte s narušeným vývojem řeči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895927" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895927 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce rodiny, školy a dalších odborníků z pohledu logopeda ? kazuistika dítěte s narušeným vývojem řeči
Popis výsledku v původním jazyce
Narušený vývoj řeči, u nás často také označovaný jako vývojová dysfázie, je závažným druhem narušené komunikační schopnosti. Ať už u konkrétního jedince převažují symptomy narušené percepce, či narušené produkce řeči, významně ztěžuje komunikaci dítěte s okolím a ovlivňuje mnoho oblastí každodenního života. Včasným a vhodným přístupem a spoluprací rodiny, školy a příslušných odborníků je možné tyto obtíže kompenzovat. Pokud však dítěti taková pomoc poskytnuta není nebo je nedostatečná, symptomy dysfázie přetrvávají a výrazně se zvyšuje riziko rozvoje SPU. Tyto skutečnosti chceme doložit na případu chlapce s narušeným vývojem řeči, který je v současnosti žákem 2. třídy.
Název v anglickém jazyce
The Cooperation between Family, School and Specialists from a Speech and Language Pathologist?s Perspective ? A Case Study of a Child with SLI
Popis výsledku anglicky
Specific language impairment (SLI), sometimes also called developmental dysphasia, is a severe kind of communication disorder. Whether perceptive or expressive symptoms dominate in a particular case, the disorder always makes communication between a child and those around him/her difficult and it influences many areas of everyday life. If the treatment is well-timed and appropriate and if there?s good cooperation between family, school and relevant specialists, the problems can be dealt with successfully. If the help is not provided or is not satisfactory, the symptoms of SLI persist and the risk of developing dyslexia increases rapidly. We?d like to give you an example of a boy with SLI, who is currently in the second grade of primary school (8 years old).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její křižovatky
ISBN
978-80-905245-7-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
121-132
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—