Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled matek dětí se SPU na školu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895944" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohled matek dětí se SPU na školu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje specifickou poruchu učení jako zátěž pro matku. Na základě hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 25 matkami byly analyzovány zátěžové momenty spojené se SPU tak, jak jsou vnímány matkami. Jedním ze zdrojů zátěže (ale také opory) může být i škola - významný je zejména vztah s učiteli dítěte a komunikace s nimi, matkou pociťovaný školní tlak apod. V příspěvku jsou analyzovány hlavní zátěžové momenty spojené se školou i potřeby a očekávání matek dětí se SPU vztažené ke škole, zároveň bude ukázáno, co činí školu (v očích matek) zdrojem opory. Ukázány budou i strategie, kterých matky ke zvládání tohoto typu zátěže využívají.

  • Název v anglickém jazyce

    Mothers of children with specific learning disabilities and their attitude towards school

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on SLD as a strain for mothers. On the basis of in-depth semistructured interviews with 25 mothers of children with SLD were analysed stressful moments connected with SLD as they were perceived by mothers. School can be considered not only as one of the sources of stress but also source of support ? especially significant is relationship between mother and the child?s teachers and mother?s communication with them, the school pressure felt by mothers etc. The contribution analyses the main stressful moments associated with the school and these children?s with SLD mother?s needs and expectations related to school. There will be shown at the same time what makes the school (from the mother?s point of view) source of support and also strategies used by mothers to cope with this specific type of strain.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola a její lidé na křižovatkách

  • ISBN

    978-80-905245-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    55-70

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.

  • Datum konání akce

    26. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku