Pohled matek dětí se SPU na školu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895944" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohled matek dětí se SPU na školu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje specifickou poruchu učení jako zátěž pro matku. Na základě hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 25 matkami byly analyzovány zátěžové momenty spojené se SPU tak, jak jsou vnímány matkami. Jedním ze zdrojů zátěže (ale také opory) může být i škola - významný je zejména vztah s učiteli dítěte a komunikace s nimi, matkou pociťovaný školní tlak apod. V příspěvku jsou analyzovány hlavní zátěžové momenty spojené se školou i potřeby a očekávání matek dětí se SPU vztažené ke škole, zároveň bude ukázáno, co činí školu (v očích matek) zdrojem opory. Ukázány budou i strategie, kterých matky ke zvládání tohoto typu zátěže využívají.
Název v anglickém jazyce
Mothers of children with specific learning disabilities and their attitude towards school
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on SLD as a strain for mothers. On the basis of in-depth semistructured interviews with 25 mothers of children with SLD were analysed stressful moments connected with SLD as they were perceived by mothers. School can be considered not only as one of the sources of stress but also source of support ? especially significant is relationship between mother and the child?s teachers and mother?s communication with them, the school pressure felt by mothers etc. The contribution analyses the main stressful moments associated with the school and these children?s with SLD mother?s needs and expectations related to school. There will be shown at the same time what makes the school (from the mother?s point of view) source of support and also strategies used by mothers to cope with this specific type of strain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její lidé na křižovatkách
ISBN
978-80-905245-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
55-70
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—